Tablet och javaapplikationer

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av D_Lave, 20 februari 2011.

1. D_Lave

D_Lave Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!
    Finns det i nuläget någon tablet som stödjer installation av java-applikationer ? Jag vet att jag kan skaffa en tablet med Windows - men det går egentligen bort helt av en massa anledningar.

Jag trivs med Androids snabba gränssnitt men för att kunna utnyttja en sådan helt ut skulle jag behöva ha möjlighet att installera java-applikationer för vissa mailtjänster, banktjänster etc.

Det fungerar inte på Android 2.3 på min Nexus S - frågan är - vet någon om möjligheten finns på Honeycomb när det kommer..?

mvh

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.218

MINA ENHETER

Vilken sorts java-applikationer menar du? JavaME som används på gamla telefoner tex SonyEricsson K850i eller JavaSE som körs på vanliga skrivbords-Windows?

3. D_Lave

D_Lave Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tänk på JavaSE. Är för att installera mailklienter såsom Hushmail.com etc och även en av mina banker. Mailen kan jag förvisso köra via Imap- men ibland när man ligger och surfar hade det varit skönt att bara kunna logga in via browsern..

4. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.218

MINA ENHETER

Det tror jag inte finns och inte heller är planerat. Rätta mig gärna om jag har fel.