Tablet s startar om sig

Diskussion i 'Sony' startad av martin7901, 15 jan 2013.

1. martin7901

martin7901 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon mer än jag som har problem med att den startar om sig ca 1 gång per dag slumpvis?

2. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    348

MINA ENHETER

Jag hade samma problem som dig. Fabriksåterställning hjälpte inte och det fanns då ingen möjlighet till att flasha in stock firmware på nytt från internet då dem inte hade kommit så långt i utvecklingen då. Det slutade med att jag lämnade in den för reparation och utnyttjade därmed mitt öppet köp-garanti och valde istället en Galaxy Tab :)

Tapatalked

3. martin7901

martin7901 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaret.

Har även märkt att plattan kan stänga av sig av sig själv om den står i stand by lägen några timmar, Någon som har erfarenhet av detta+

4. sebbe1891

sebbe1891 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Min platta stänger av sig själv ibland. Har inte direkt reflekterat över vad det beror på dock..

5. mangeW

mangeW Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tråkigt! Har inte haft nmågra problem alls med detta, har haft den ca 1 månad. Vart och när har ni inhandlat era plattor? Är det batchrelaterat är det ju bra att veta vid en eventuell framtida felsökning/reparation...

6. conrom

conrom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har samma problem, stänger av sig hela tiden särskilt om man tittar på video. har oxå grafik problem tex när man streamar från youtube, den hackar upp sig lr får mosaik bild. ångrar stort att jag köpte den här, laggar i menyerna gör den oxå.min dotter tappa den i golvet så klart så det flög iväg en plastbit, där försvann garantin. men jag är inte bitter ;)

7. psp123

psp123 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    5 509

MINA ENHETER

Min tablet s stänger av sig om jag inte använder den efter ungefär ett dygn. Det gjorde den inte innan. Konstigt.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

8. Marten0615

Marten0615 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena Swedroid!

Jag har samma problem som alla andra och skickade just detta mail till Sonys support:

Tråkigt med massa strul med denna plattan, den är skön att hålla i ju :)

//Mårten

"Jag köpte en Sony Tablet S SGPT113SE/S för c:a 6 månader sedan och den har tyvärr varit opålitlig. Den går inte att starta upp ur viloläge eller stänger av sig själv lite nu och då. Går endast att starta genom resetknappen på sidan eller hålla in strömbrytaren i 10-20 sekunder. Ibland sker det nästan direkt efter uppstart, ibland kan den vara igång i över ett dygn innan problemet återkommer.

Jag har testat att låta laddaren sitta i i flera dar och låtit den ligga påslagen utan laddaren i i flera dagar och det gör ingen skillnad. Felet kommer i båda fallen.

Det känns mjukvarurelaterat men jag hittar ingen lösning?

Jag har felsökt en hel del. Först och främst är den uppdaterad till senaste operativsystemet, som tillhandahålls, Android 4.0.3 via internet och sedan har jag installerat om operativsystemet i den via produktens egen mjukvara (man höll in en volymknapp ett par sekunder vid uppstart så kom man till en meny med tre alternativ)

Jag har testat att bara sätta igång den med de appar som ligger förinstallerade och inte koppla upp den mot nätet, inga uppdatering av appar med andra ord. Problemet förekommer.

Jag har testat att koppla upp den mot nätet och uppdatera alla appar till senaste version men inte installera något annat. Problemet förekommer här med.

Jag har testat att inaktivera alla appar jag inte måste ha och sedan uppdatera de som är kvar. Problemet uppkommer här också.

I alla dessa tre fallen så stänger den av sig själv/kraschar och går bara att starta med reset knappen trots att det finns gott om ström i batteriet.

Ett annat problem är att den plötsligt tappar kontakten med både wifi och 3g nätet. En omstart av operativsystemet verkar vara enda lösningen här med. Detta sker inte lika ofta på grund av att man oftast måste starta om den när man ska använda den, enligt första felet.

Jag har googlat och funnit massor med ägare av denna produkt med olika mycket minne och med och utan 3g som har precis samma två problem, men ingen verkar ha någon lösning?

Den är köpt på Telia men de verkar inte särskilt sugna på att lösa mitt problem. Mjukvarufel = Servicestället kan inte göra något?

Vad ska jag göra för att få ordning på min tablet?

MVH
    Mårten"

9. Ejan

Ejan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Marten0615 Du har dessvärre inte senaste programvaran då 4.1.1 har släppts till plattan, jag uppgraderade för över en månad sen och inte en endaste omstart så problemet verkar inte existera längre.

10. Marten0615

Marten0615 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men då har du nog en "Xperia Tablet S"? Jag har den äldre "Sony Tablet S". Eller finns 4.1 till denna inofficiellt? Ska googla... :innocent:

11. Ejan

Ejan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jag antog att du hade en Xperia tablet S eftersom du skrev i dess avdelning, äldre tablet S är nog glömd av Sony och tyvärr kommer ägarna få dras med dess problem som det verkar