Tablet + telefon som media/internet center?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Methaniel, 10 dec 2010.

1. Methaniel

Methaniel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Kommer inom några veckor bli stolt ägare till både en Android Tablet (HSG X5A Sense) och en Android telefon (oklart villken) har börjat spåna på hur man kan använda det för att förvandla TV'n till ett medicenter.

Tableten köper jag eftersom jag inte direkt tycker att det finns något superbra alternativ just nu. Så istället för att investera ~3000kr i en Archos 101 som knappt funkar med nuvarande firmware köper jag en skräptablet för 1200 som iaf gör det den ska. Sedan när det kommer kvalitativa Android tablets till rimliga priser köper jag en sådan.

Då ska ju X5A'n pensioneras och jag har börjat spåna på vad man kan göra med den....

Min tanke är så här:
    • En NAS centralt där jag lagrar film, serier musik m.m
    • Min gamla X5A kopplad via HDMI till TV och via 3.5mm till stereo.
    • En android mobil som kan fjärrstyra tableten via hemmanätverket.

Surfa, se film, lyssna på musik m.m m.m direkt i TV'n med mobilen som fjärr!

Eftersom jag är en utter noob på android så vet jag ej om detta funkar men jag skulle tycka att det inte borde vara omöjligt? ISF har man ju ett helt otroligt trevligt mediacenter för 1200 spänn som går styra från var som helst i lägenheten med mobilen.

2. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag har den setuppen förutom fjärrkontroll i telefonen, vet inte om det finns men det borde det ju!

Den setuppen bygger dock på en Archos 70 som är kass som jag kommer skicka tillbaka om två veckor för att få tillbaka slantarna men det har varit ett bra proof of concept :D

3. Methaniel

Methaniel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Är just fjärrstyrning genom telefon som jag är mest intresserad av. Så bekvämt att bara gömma undan tableten i ett skåp nånstans!