Tablet - Usa

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av eastlin, 7 feb 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. eastlin

eastlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hejsan!
    Jag åker till NEw york i april, och behöver lite tips om nån bra tablet, såg att nexus 7 är relativt billig 200 dollar.

Eller om man ska fixa en samsung tablet 2 10.1 för 300 någonting.

detta är min första tablet har förövrigt en s3a så är rätt van inom android och föredrar detta OS.

Kom med förslag alla prisklasser!
    Hur ligger de till med garantier?,

2. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Svensk pris på Asus Google Nexus 7 är redan bland det mest prisvärda. Att få ännu billigare när de har world-wide garanti är ännu mera bonus.
    Har en själv och är helt nöjd med den. Saknar inte ens min 10" längre. Både plattan och jag blir snabb och effektiv med dess egenskaper, flyt och funktioner.

Visade sig att jag Tapatalkade via min Samsung Galaxy

3. eastlin

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hur e de o köra netfliz m.m? Ingen hd väl?

När de gäller laddaren så är de bara vanlig mobilladdare?

O vanlig flash player går o ladda ner precis som vanligt apk format?

4. alexm

alexm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    104

MINA ENHETER

Det är inte alltid likadan laddare som till mobilen. Om jag försöker ladda min N7 med min N4-laddare drar den nästan mer batteri än den laddar. Du behöver alltså kolla vilken styrka det är i laddaren.

Adobe har Flash Player apk att tillgå på deras hemsida. Säg till om du vill att jag ska länka!

5. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Netflix funkar jättebra. De filmer som ger HD får du HD på plattan. Dessutom om det som sämst finns 480p så blir bilden ändå inte dålig. Även om du har mkv eller mp4 med 720p funkar det helt utan problem. 1080 har jag ej testat.

Angående laddaren så är det MicroUSB, ja. Det är också 5V precis som mobiltelefonen med MicroUSB-standard. Där det skiljer är originalsladden för laddning. Den e speciell på något sätt jag inte kommer ihåg. Med den laddar man från tomt till fullt på tre timmar. Annars kan det ta nästan tio timmar.

Det finns någon på Nexus 7-forumdelen som hade en längre sladd av sin anledning som tyvärr med original-laddaren inte fick en bra laddningstid. Använd originalet är tipset alltså! Detta gäller även vad jag vet Samsungtelefoner. De brukar laddas som effektivast med sin egen laddare.

Hoppas du blev klokare!

Visade sig att jag Tapatalkade via min Samsung Galaxy

6. eastlin

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

crossing fingers att den är på rea när jag väl anländer till usa haha.. jag e så sugen på o köpa den!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.