Tablet utomhus soliga dagar?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Hultner, 20 maj 2011.

1. Hultner

Hultner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har funderat på en tablet väldigt länge nu och när våren har kommit och sommaren är på full intåg så blir man allt mer sugen, det är då framförallt att sitta och läsa, se film och serier utomhus jag tänker på, att använda laptopen ute när det är soligt är ju värdelöst, mobilen funkar hyffsat men betydligt för liten skärm för att vara användbar.

Så nu vill jag fråga er som har tablets, hur bra ser ni skärmen utomhus om det är sol ute och vilken modell har ni. Jag har funderat på en Nook Color då den verkar ha bra skärm, pixeltäthet och är ganska liten utan att vara nere på för lite (lagom mellan 13" laptop och 4" telefon) och dessutom är den ju riktigt billig.

Något jag är jävligt sugen på är Gmail-klienten i Honeycomb som ser riktigt fin ut, skulle också vara gött om man kunde köra 720p x264 enkodade serier live utan att behöva koda om först.

Jag har tänkt försöka vänta på att tablet-platformen mognat mer och billigare tablets är snabbare samt bättre och framförallt få höra mer hur de är ute på sommaren men nu börjar det bli svårt att hålla sig tillbaka.

2. Westholma4t

Westholma4t Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    då ska du inte köpa dig en g-tablet.... hopplös i solljus

3. engjoa

engjoa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min Notion Ink Adam med Pixel QI skärm funkar strålande (;)) i direkt solljus.

4. lasslax

lasslax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Min oxå...:-)

5. Hultner

Hultner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkar fin och inte överdrivet dyr med tanke på hårdvara och skärm (550USD med frakt & PixelQI skräm enligt wikipedia) men den verkar inte gå att köpa just nu. En stor nackdel är dock att den verkar köra 2.2 samt att den har så pass låg skärmupplösning, jag är väldigt sugen på 3.0/HC.

Vad finns där för andra alternativ?

Angående min andra fråga, klarar en Tegra 2 med Android av att spela upp 1280x720 x264 enkodat material live utan lagg?

6. Snoris

Snoris Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Skulle kolla lite serier på balkongen häromdagen när solen låg på.
    Min Nook på högsta ljusstyrka såg mest ut som en spegel.