Tablets. Är det något att ha? Och vad rekommenderar ni?

Diskussion i 'Allmänt' startad av mickej79, 19 feb 2011.

1. mickej79

mickej79 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    Tablets. Är det något att ha? Och vad rekommenderar ni? Skulle man kunna byta ut bärbara dator mot en så eller vad tycker ni? Har en stationär dator till räckningar o viktiga saker och laptop till lek typ eller vad man säger typ facebook m.m

2. erlend

erlend Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

tycker absolut att en tablet är något att ha. tror att tablets är bättre en bärbara datorer på mycket. som att surfa och främst smidighet. t.ex en galaxy tab för 4400 kr så kan du surfa på en hyffsat stor skärm samtidigt som du kan använda som mobil. tycker dessutom att spelupplevelsen på en tablet är bättre. men de kostar ju mycket också...

3. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Jag kommer personligen hoppa över alla första-generations-prylar. Men hade jag obegränsat med pengar så... :)

4. Lulhasafotn

Lulhasafotn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Jag har en Ipad, den ersätter inte min bärbara fullt ut men den är ett väldigt bra komplement till den. Använder den mest i soffan, i reklampauser eller ner tjejen ser på ngt. ointressant.

5. Bysen

Bysen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Htc One M7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Htc One M7
    Platta:
    Asus Memo Pad 10
    Platta 2:
    Asus Tf300t
    Info:
    Väggmonterad i köket.
    Hur funkar det med simkort till tablets egentligen?
    Måste man skifta mellan mobil och tablet?
    Går det att få ett "tvillingsimkort" så att man kan använda tablet och mobil samtidigt?
    Eller måste man skaffa ett nytt mobilabbonemang?

6. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Tycker helt klart en Tablet ersätter en bärbar. Är riktigt trevliga att använda till surf/facebook/forum/youtube. Är först då man har en Tab i handen som man förstår och uppskattar hur nice de är.

Just för forum och surf är en Tab svårslagen, så mycket skönare att ligga i soffan/sängen än att sitta framför en dator och man slipper värmen och fläkt/hårddisk ljuden som en dator har.

Har nästan slutat använda min dator sedan jag skaffade en Tab. Den är endast igång då man ska betala räkningar eller fylla Taben med musik/film. Så att ha en stationär/bärbar som komplement är inte så dumt.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

7. Lulhasafotn

Lulhasafotn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Jag har en IPad med bara wifi, behöver jag internet när jag inte är hemma delar jag ut det från min telefon. Det är verkligen suveränt till "slösurf" i soffan och som ngn. sa: den blir inte varm!

8. boltis

boltis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Kör oxå iPad. Som sagts, ersätter inte laptopen rakt av men nära på. Det är räkningarna som betalas på min bärbara som säkert är två hela månader gammal nu..hum hum.. Visserligen står utorrent och tuggar på laptopen oxå men skulle jag räkna ut ett snitt på en vecka använder jag kanske laptopen 5 minuter om dan medans paden typ...timmar..

9. 24-seven

24-seven Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Skall du köpa tablet idag är det Ipad som gäller, annars får du vänta och se om någon tillverkare släpper en OK 3.0 bräda. Har Galaxy Tab och Ipad och den senare är en betydligt trevligare upplevelse även om den har mindre features.

10. enV

enV Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag är väldigt sugen på en platta just för att kunna göra soffsurfandet mer bekvämt och mobilt. Men just nu tycker inte jag det finns något bra android alternativ, iaf som lever upp till samma standard som iPad. Men efter som att jag hellre skulle ha ett android operativ på en platta så väntar jag :)

Förhoppningsvis så drar 3.0 med sig många tillverkare in på tablet-marknaden och gör att både pris och kvalitet förbättras. Så jag hoppas på att om jag sitter med lite is i magen och väntar något halvår så finns det någon bra platta till sommaren! :)

11. kapten.nilu

kapten.nilu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

+1

Imac,ipad & android
    hade gärna haft bra droidplatta före ipad.