Tablets till ett extremt överkomligt pris (Boxchip A10/A13)

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av barakor, 10 maj 2012.

1. barakor

barakor Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ni som har haft koll på tablet-världen under ett tag borde ha stött på Charbax. Han har hemsidan armdevices.net och åker runt på olika mässor och videobloggar. Han har meddelat att han eventuellt kommer lägga en gruppbeställning på två olika tablets till ett mycket bra pris:

1) Boxchip A10, 63$
    Specs som jag hittills har fått fram:
    Upplösning: 800*480
    Processor: ARM Cortex A8 1Ghz (single core)
    GPU: Mali 400
    RAM: 512MB
    Outputs: mini-hdmi, microusb, 3,5mm, sd-kort
    Kamera: någon skit på framsidan
    Batteri: eventuellt bara 2600 mAh

2) Boxchip A13, 55$
    Samma som 1:an utan hdmi

Länkar till klippen:
    http://www.youtube.com/watch?v=jrPduixi4iw
    http://www.youtube.com/watch?v=In635nKlMfo

Så, hur tycker ni dessa specs ser ut för detta pris? Vad tror ni batteritiden blir på dessa? Kan man lita på Charbax? Mailade honom och frågade om det blir någon uppföljning och han sade att det kommer komma mer info inom kort, men vill spekulera lite innan dess :).

2. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 319
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Det är ju väldigt lite pengar men hade nog stört mig på upplösningen ändå...

3. barakor

barakor Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja, upplösningen är det som tar emot för mig också. Även om jag i princip bara kommer använda den till surf och pdf:er så känns det ändå för lite. Det är upplösningen som en Samsung Galaxy SII har förresten. Han har också nämnt någon högre upplösning för ~15$ extra, men får se vad det blir av med det.

4. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Obs detta är nog tillverkarens priser FOB Kina och förmodligen utan flashminne eller licenser. Men men, det är billigt ändå. Jag har varuprover här på kontoret på tablets baserade på Boxchip A10 och vad skall jag säga... Den kan bli bra men det är en hel del jobb kvar. A10 går tydligen inte att beställa med mer än 512 RAM och A13 kommer nog att riktas mot andra marknader där kraven inte är lika stora som i västeuropa. Räkna med att många kinesiska tillverkare kommer anamma Boxchip chipset på deras modeller.