Tabletsverige.se ett varningens finger...

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av DrMussla, 23 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. DrMussla

DrMussla Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Köpte en flytouch 3från dem den 29/4 tyvärr så har laddningen slutat fungera och jag mailade givetvis dem och frågade hur det var med garantier etc.

Svaret jag fick var att de inte gällde några garantier utan de var sålda som privatperson. Det framgick ju inte direkt på deras hemsida så jag kan inte rekommendera någon att handla därifrån, håll er till seriösa företag som säljer surfplattor med garantier om olyckan är framme och den går sönder!

Ebay är bättre att handla ifrån där har man i alla fall resolution centre som hjälper en om den slutar fungera.

2. claes

claes Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det där låter konstigt. Jag kollade den sidan, man betalar tydligen genom Payson. Kontakta Payson och ta reda på vilka de har avtal med. Är det en privatperson, eller en enskild firma du har haft att gör med. Det går inte att gömma sig under sådana förevändningar hur som helst. Om det är ett företag gäller Konsumentköplagen.

3. claes

claes Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Du kan ju också tala om för dem att du anser att de handlar med sina varor under företagsliknande former, och antyda att du kanske tipsar Skatteverket om det. För frågan är vilken omsättning de har och då kommer momsinbetalning in i bilden. Då kanske de blir lite mer hjälpsamma.

4. DrMussla

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo precis det är ett alternativ. Dock svarade de inte på mitt senaste mail där jag skrev att det borde framgå på sidan att det är privatperson / er.

Hur som lyckdes jag repa plattan så det går att ladda den igen, fick löda om kontakten så det var inte så märkvärdigt. Men jag tänkte varna andra ändå så de inte gör samma misstag som mig.

5. Reinhold

Reinhold Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    På sin facebooksida låter det ju verkligen som om det är ett företag det handlar om.
    Hur många privatpersoner har vår och sommar-rea?

"Nu startar vår- o sommarrean vid oss! http://tabletsverige.se/var-o-sommarrea/"

6. Loeken

Loeken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

"Vi som skriver här och driver webbplatsen, är ett par personer med genuint intresse för Android och dessa kompetenta billiga plattor!"

för det första tycker jag ni borde kolla upp folk/företag lite grann innan ni köper saker hux flux, men jag håller med om att de går över gränsen/beter sig tvivelaktigt, en anmälan till någon lämplig myndighet/ombudsman etc kanske borde passa?

7. DrMussla

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Självklart borde jag väl ha kollat upp dem innan, dock tänker man inte med hela huvudet alla gånger. Hur som helst lyckades jag laga plattan med lite lödninng på kontakterna till laddningen.

Så gör inte som jag. Och tänker efter efter :money:

8. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 294
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tack i varje fall för varningen. Vid en googling på sajtnamnet syns denna tråd på första sidan och det borde väl i viss mån bidra till att förhindra att andra hamnar i samma fälla.

9. DrMussla

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kan även tillägga om jag nu att plattan inte är en flytouch 3 utan flytouch 2 - wwe10 efter många timmars googlande. Skruvade isär och kollade på prollen o allt annat tjorv.. det sitter även 2 batterier i den och inte ett som det skall göra i en flytouch 3.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.