Hej!
Det visade sig det var inte fel på min DHD när jag skickade in den på service.
Det var fel på
tele2 nätet... GSM/3G... Här i Vällingby.
Första steget börja med skicka mobilen till service.
Lägger sedan mitt kort i en annan mobil och upptäcker det är precis samma sak som det hände i min DHD... Sen ringer jag tillbaka till Onoff och försöker häva upp servicen på telefonen men det va försent.
Jag talar med Tele2s kundtjänst att jag bli debiterad 495kr för felsökningsavgift om det inte hittar något fel på min telefon, dem uppmanar mig med simkorts byte som i normala fall kostar 50kr men jag skulle bli kompenserad för det om butiken (The Phone House) som är återförsäljare till
Tele2 skulle ta betalt... De tog betalt och jag fick det som ringpott av
Tele2.
Men simkorts byte hjälpte inte, det visade sig ändå vara fel... När man chattar med kundtjänsten så hävar dem att det inte finns nån störning men när man sedan ringer in till dem på 0772 25 25 25 så säger dude bakom disken att dem har störningar osv och jag säger att jag vill bli kompenserad för de senaste 3 veckorna. men han kunde inte eftersom det redan låg en kompensation för simkorts byte på 50kr... Så han kopplar mig till ett annat nummer som ska kunna ta kompensationsfråga och där slår det upptaget hela tiden...
Frågan är... Vad ska man göra? Jag är utan mig DHD nu och
Tele2 kundtjänst suger balle med andra ord... Jag kan inte byta från
Tele2 då alla polare kör just på det förbannade operatöret

Byter jag operatör förlorar jag pengar och kompisar... Så vad gör man? Man kan inte heller ringa... haha då mottagaren kan inte höra vad man säger...

Click to expand...