Tack vare Tele2.

Diskussion i 'Desire HD' startad av roro_89, 2 dec 2010.

1. roro_89

roro_89 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Hej!

Det visade sig det var inte fel på min DHD när jag skickade in den på service.
    Det var fel på tele2 nätet... GSM/3G... Här i Vällingby.

Första steget börja med skicka mobilen till service.
    Lägger sedan mitt kort i en annan mobil och upptäcker det är precis samma sak som det hände i min DHD... Sen ringer jag tillbaka till Onoff och försöker häva upp servicen på telefonen men det va försent.
    Jag talar med Tele2s kundtjänst att jag bli debiterad 495kr för felsökningsavgift om det inte hittar något fel på min telefon, dem uppmanar mig med simkorts byte som i normala fall kostar 50kr men jag skulle bli kompenserad för det om butiken (The Phone House) som är återförsäljare till Tele2 skulle ta betalt... De tog betalt och jag fick det som ringpott av Tele2.

Men simkorts byte hjälpte inte, det visade sig ändå vara fel... När man chattar med kundtjänsten så hävar dem att det inte finns nån störning men när man sedan ringer in till dem på 0772 25 25 25 så säger dude bakom disken att dem har störningar osv och jag säger att jag vill bli kompenserad för de senaste 3 veckorna. men han kunde inte eftersom det redan låg en kompensation för simkorts byte på 50kr... Så han kopplar mig till ett annat nummer som ska kunna ta kompensationsfråga och där slår det upptaget hela tiden...

Frågan är... Vad ska man göra? Jag är utan mig DHD nu och Tele2 kundtjänst suger balle med andra ord... Jag kan inte byta från Tele2 då alla polare kör just på det förbannade operatöret :)
    Byter jag operatör förlorar jag pengar och kompisar... Så vad gör man? Man kan inte heller ringa... haha då mottagaren kan inte höra vad man säger...:mad::mad::mad::(:(:(:(

2. lazure

lazure Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Konstigt, har haft Tele2 hela mitt liv och har aldrig haft några problem. Antagligen hade du ett antikt SIM-kort som inte klarar 3G, det är ju knappast något Tele2 kan klandras för - Att göra ett SIM-kortsbyte är gratis, bara gå in i valfri butik som säljer tele2 så får du ett nytt direkt.

3. zrra

zrra Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Haha :P Jag var så nära att göra samma fail som dig men efter jag hade pratat med 3 andra så tänkte jag det måste vara tele2 fel. Men det är inte bara tele2 som har problem det är telenor också. Det är bara där jag bor jag inte får signal men inne i göteborg är det inget problem.

Last edited: 3 dec 2010
  4. roro_89

roro_89 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Simkortet bytet var inte gratis kostade mig 50kr men det fick jag i ringpott istället...

Men tyvärr är det fel på just på GSM/3G nätet och mitt simkort var inte mer än ett halvår gammalt då jag tecknade ABB med dem...

Nu förväntar jag mig att jag dels bli kompenserad och att dem fixar nätet för än idag går det inte att ringa och snacka på ett normalt sätt och det är tyvärr hela familjen som har drabbats ;/

Bor i Vällingby, Stockholms trakten

5. tc737

tc737 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hur kan det vara fel på båda näten samtidigt? Jag tror du fått något pm välgörenhet. Men hoppas du kommer undan gratis iaf

Sent from my Desire HD using Tapatalk

6. Reinhold

Reinhold Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    1. Starta om telefonen.
    2. Testa på annan plats (ditt fall, t.ex. city) och anteckna tid och exakt adress.
    3. Testa med annat sim.
    4. Testa sim i annan lur.
    5. Ring kundtjänst och berätta detta.
    6. Testa nytt SIM-kort, gärna från en annan serie.
    100. Skicka iväg din DHD.
    Till nästa gång, alltså :)