Täckningsproblem???

Diskussion i 'Galaxy S' startad av theswede78, 24 jun 2010.

1. theswede78

theswede78 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej allihopa!

Är sjukt sugen på att införskaffa en Galaxy S. Dock vill jag först kolla med er som har en hur ni har upplevt täckningen med telefonen.

Det har kommit kommentarer här på forumet att vissa har haft problem med just täcknig, och om detta är fallet kommer nog falla på en Desire istället.

2. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Hur avgör man om täckningsproblem beror på mobilen och inte operatören?

Jag har inte haft problem alls med täckningen i stockholm iallafall. Åker utanför stan idag, så kan återkomma om hur det gick ikväll.

3. theswede78

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sant täckningen beror till viss del på operatören men oxå hur bra antenn det finns i mobilen.

Anledningen att jag frågar är nämligen att jag bor i en liten håla i Skåne där många har problem med täckning oavsett operatör. När tåget stannar på vår station brukar det var många som tappar sina täckningar.

Så man vill inte haman i en sits då man har dålig täckning hemma.

Har för övrigt Telenor som operatör.

4. Sir_Moomin

Sir_Moomin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Telia har väl bäst teckning över hela landet. Funderar själv att gå över till det å tele2 inte tillfredsställer mig!

5. theswede78

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så är inte fallet hos oss. En kompis har som bor i byn har Telia och påstår att han inte är nöjd med täckningen.

6. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag har svårt att få vara kvar i 3G-nätet, telefonen vill ner i GSM istället. Kör Tele2..

Hoppas att det fixas på nåt vis, men jag vet inte var jag ska felanmäla, till Samsung eller tele2??

7. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag var en av de som först talade om sämre täckning men jag har faktiskt fått backa på det. Idag tog jag med min SGS till ett ställe där jag vet att alla har problem med täckningen, oavsett telefon och operatör, och jag kunde surfa i princip överallt. Något jag märkte är att man kan samtala bra, trots att man inte har en enda pinne på täckningsmätaren (så länge det inte bara blir ett varningsmärke såklart).

Sedan märkte jag också tidigt att telefonen har lättare att hålla hög täckning om man inte håller den över antennen, vilken sitter i botten på telefonen.

Kort sagt har jag fullt ärligt släppt alla mina betänkligheter med täckningsfrågan för min egen del.

Jag har inte jämfört med Desire själv men någon (på detta forum eller Minhembios forum) skrev att han hade bättre täckning i Sthlm med SGS än Desire.

8. svendolph

svendolph Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Täckningen är sämre än på mins två vanliga symbian telefoner jag har. Samsung rådde mig en omställning av progamvaran och att byta simkortet. Efter omställning fungerade äntligen wiifii som jag trodde var felinställd och täckningen lite bättre men inte så jag är helnöjd som jag är med allt annat på telefonen

Jag har aldrig haft Androidtelefon innan och undrar om man ska beställa särskillda simkort som passar bättre?

Mitt telenor och också tre är de enda med 3g där jag bor. Även bäst täckning på prat. Jag har även mobilt bredband med snitt 5 mb/s av 6 så telenors signal är bra

Glömde att det är en viktig sak som telefonen saknar.
    Styrpinne, för jag har inte hittat funktionen där man backar i texten utan att radera tecken.

Last edited: 24 jun 2010
  9. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är kanske inte lätt att hitta men om du skriver och vill navigera i texten så trycker du på och håller följande knapp i några sekunder

och sen får du upp pilltangenterna med vilka du kan navigera enkelt ;)

10. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Måste bara fråga. När telefonen kör 3G, ska det stå 3G i menyraden då eller? På min telefon har det inte gjort det en enda gång vad jag har sett. Dock så finns det en symbol med ett G i bara. Vad är då detta?

11. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Eller så pekar man i texten där man vill att markören ska hamna. Visserligen inte helt lätt att träffa rätt men man blir klart bättre med övning. Fast det var ett bra tips om hur man får fram piltangenterna.

12. svendolph

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tar också tillbaka vad jag skrev om täckningen efter läst Mockfrogs tips. Det gäller efter min återställning av min telefon. Innan dog mottagningen efter en kort stund även om jag hade fulla staplar och markeringen H vilken är turbo
    3G. Håller jag telefonen i landskapsläge och botten mot sändaren får jag lika bra mottagning här i sängen där jag skriver detta på min Samsung som med Symbian telefonerna.

Tack för textinmatnings tricket.

13. svendolph

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

14. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

15. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Har åkt lite utanför stan här och tycker nog att 3G täckningen känns ok. Har bättre mottagning än med min k660i som är det enda jag har att jämföra med. Får reservera mig lite med att jag faktiskt inte använde den gamla luren på samma sätt som denna, så det kan vara normalt inköpsplacebo också.

16. svendolph

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nu testat Turbo 3G ordentligt hela dagen på olika sätt

Samsung Galaxy har inte sämre täckning än andra mobiler. Den tar fram sidorna så snabbt att man kan bli lurad om telefonen tappar kontakt en sekund. Man blir bortskämd med andra ord.

Och ja, man tappar 10% fart om man håller telefonen i botten och har halvdålig täckning men det är ju väldigt marginellt. Vid mycket god täckning påverkar det inte alls.

Pinnarna i fönstret har inget med 3G att göra. Antingen står det H som i Turbo 3G eller 3,5 G som i vanligt 3G. Är det tomt har man ingen internet-täckning alls.

Ringer gör jag nästan aldrig, bara surfar och "snackar" genom Gmail, så har inte lust att testa det men är inte pinnarna till för själva GSM täckningen? Vid mycket bra Turbo 3G täckning har jag inga pinnar alls men tror det går bra att ringa ändå.

Last edited: 27 jun 2010
  17. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Någon som har Telia som kan svara?? På min N1 vandrar täckningen hela tiden,fullt på 3g ena stunden ned till 2g andra stunden.Är det så på Galaxy S osso??

18. gazab

gazab Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
    Nä, inte vad jag märkt.

19. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Jag tycker nog att Galaxy S tillhör de täckningsmässigt sämre mobilerna jag ägt. Min gamla i7500 var klart bättre, liksom flera andra. Dock tycker jag inte det är så dåligt att det är en anledning att avstå från köp

20. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Tack för svaret