Jag skulle nästan bytt både skärm+glas samtidigt. Att lyckas med att få bort allt limm till 100% utan att skada displayen och sedan få på det nya glaset utan att minsta dammkorn/partiklar, luftbubblor och elände hamnar under kan vara riktigt tufft. Slå ihop priset för all utrustning du behöver med sannolikheten för ett lyckat resultat.
Att skruva isär telefonen helt och hållet är förmodligen långt enklare än att byta ut endast glaset. Att bara applicera en skyddsfilm är inte helt enkelt och rätt pilligt om man vill undvika bubblor, smuts, och få den att sitta perfekt.
Men visst, är du
_riktigt_ händig och är en sådan som byggt modellplan till ren perfektion eller dylikt är det säkert inga problem annat än att du behöver få fatt i all lämplig utrustning. En stor portion tålamod, en stabil hand, ~kliniskt rent rum och erfarenhet av allmänt prylpill på lite högre nivå är väl vad som krävs för att få ett resultat i stil med nyskick.
Jag har bytt glas+skärm på många enheter med lyckat resultat, senast en LG G2, men hade inte i min vildaste fantasi vågat mig på endast glaset

Click to expand...