Tänkte köpa en SGS (Lite hjälp vore bra)

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av AJ91, 31 mar 2011.

1. AJ91

AJ91 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan, tänkte bara kolla in lite här och förhoppningsvis få lite info om den här luren.

Vill börja med och säga att detta kommer att vara min första android lur så jag är lite efter när det kommer till android och liknande.

Det jag undrar är bara om det är värt att köpa telefonen nu eller om den är ute? Jag har en budget på 4000 och den passar ju rakt in där, har även kollat på htc desire men fastnade för denna eftersom skärmen är så läcker.

Om jag nu väler att köpa denna telefon och sedan roota den kommer garantin att gå bort ifrån telefonen? och funkar flash om jag väljer att köra med ett custom rom?

Är det ens värt att roota den eller ska man köra stock, eftersom 2.3 snart kommer ut? Jag gillar ju looken på Darkys och Cyanide lr vad den nu hette men jag är inte så jäkla bra på sånt här så vet inte om det är värt att börja roota och hålla på med en ny telefon direkt.

Hört att den kan vara seg i stock, stämmer det?

Som sagt blir att beställa på Söndag, antingen denna eller HTC desire.

2. dexter.

dexter. Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag kan ju inte säga att SGS är ett dåligt val då jag är riktigt nöjd med min. Supernöjd när jag bytte till custom rom. Och om det är värt det. Jag har dålig koll på priser på olika kommande modeller. Så jag är nog inte rätt person att svara på med det argumentet.

Vart bor du? Det kryllar ju av SGS:er på Blocket. Även företag som säljer för under 3000skr. Kan man då åka och köpa ansikte mot ansikte samt kolla så det inte är repor och sån om man köper beggat så kan ju det vara något.

Och det här med garantier. Tillverkarna säger väl iaf att garantin försvinner när man flashar. Vet inte vad Konsumentverket säger. Sen beror det väl lite på vad som går sönder. Är det så man kan flasha in stock rom på den igen innan man lämnar in den borde de väl inte kunna se?!? Rätta mig nån som vet.

Men ett kort svar. Står det mellan SGS och Desire, SGS lätt.

3. dagbro

dagbro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

SGS är en fantastisk telefon för 3000, och jag hade tagit den före desire alla dagar i veckan.

4. sebban80

sebban80 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är mycket nöjd med min Galaxy S och jag kör med stock rom. Inte flashat eller rootat alls, tycker inte att det behövs. Underbar skärm och batteriet håller 4-5 dagar om jag inte leker med den för mycket.

Det enda jag har att anmärka på är dels att det tar lite tid innan nya versioner kommer och när de kommer har de dragits tillbaka pga buggar, men att 2.3 nu ska komma nästa månad låter lovande. Dels har jag varit lite besviken på GPSen som inte fungerar helt bra, dock är det inget jag använder särskilt mycket så det bryr jag mig inte så mycket om.

5. hackeron

hackeron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

desire är ett skämt jämfört med sgs

6. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 131
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Nu är vi alla aningen partiska eftersom du skriver i Galaxy S forumet men SGS är en grymt mycket bättre telefon än HTC Desire, eller menade du HTC Desire HD? Dom är jämbördiga med lite skillnader. Jag håller dock SGS som bättre och har haft en Desire HD.

7. AJ91

AJ91 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Får tacka för alla svaren, blir att plocka upp en på Söndag!

8. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Desire är nog bara bättre om du är skitkåt på GPS. Nu ska ju ifs GPSen i gingerbread vara rätt bra så. Nej men SGS alla ggr :)

9. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag har inte ägt någon annan Android-tfn, så jag har tyvärr inte mycket att jämföra med, men är nöjd med min SGS, särskilt efter moddning med custom-rom.

Det är ganska svårt att bricka telefonen helt, så man brukar i princip alltid kunna flasha tillbaka en stock-ROM om man nu vill lämna in den på garantireparation (eller om man vill sälja den).

10. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

+1, den enda telefon jag hade kunnat byta min SGS mot är SGS2, så jäkla imponerad av den här telefonen.

Dessutom: "Cyanide". Kan inte någon göra en sån rom? (no hard feelings).:innocent:
    CyanogenMod heter den. :cool:

Last edited: 2 apr 2011
  11. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har både Desire och SGS men jag kan säga att min Desire används aldrig av mig nu för tiden. SGS:en är en mycket bättre mobil för min del och min gps har blivit knäpp och börjat fungera superbra så jag har inget ont att säga om mobilen just nu.

12. huheeje

huheeje Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Vänta tills sgs2 kommer inom kort och köp en sgs snorbilligt ny eller bagagnad eller en sgs 2 för nypris. Eller vänta i två veckor tills lg 2x är ute ordentligt, det kommer också sänka priset på SGS. Priset på sgs kommer rasa de närmaste veckorna. Xperia arc kommer att ha liknande effekt och den kommer också när som helst. Dåligt köpläge just nu!

Allt är bra efter 2.2.1 utom GPSen som är hyfsad men inte mer. de allra flesta telefonerna har bättre, säktrare, snabbare gps.

13. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Jag har haft min sedan juni och kan inte säga nåt annat än att jag är riktigt nöjd. Har kört diverse lagfixar tidigare men med senaste FW så tycker jag inte att det behövs. Samsung har fixat till sitt eget filsystem så bra

14. Kreftan

Kreftan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

räkna med att behöva hålla på med custom roms, annars kan det inte finnas en ända som är riktigt nöjd med sin lur.
    jag skulle inte köpt SGS utan kört på LG Optimus 2X eller S2an om samsung nu lyckats bättre med den.

15. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Det kan det inte? Ta och läs lite mer än tio sekunder i forumet så upptäcker du nog att det finns gott om folk som klarar sig utan custom.

Jag lade in Voodoo på min 2.2.1 - räknar du det också som en "custom rom"? För jag är nöjd och det kan jag ju inte vara enligt dig om jag inte kör nåt hembygge.

16. william12

william12 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om jag var du så skulle jag köpa nexus pga av uppdateringarna. nexus s är mer framtidssäker än galaxy s
    Samtidigt som du får ungefär samma hårdvara

17. huheeje

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

nej till nexus s. saknar inte den både fm-radio och minneskortplats?

18. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Det där med GPS:en var väl ett tillverkningsfel den första månaden, antennen satt konstigt. Egentligen inte något fel på själva GPS:en

19. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

lånar tråden

vad ska man tänka på vid köp/byte av en begagnad SGS?

20. huheeje

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

de stora skillanderna mellan folks omdömen kanske har flera förklaringar, och om det finns en serie feltillverkade vet jag inte, men även de bra exemplaren är dåliga jämfört mot andra märken. GPS:en är dålig men inte värdelös. bilnavigation funkar ofta bra (men det kan ta tid att få lås ibland). ska man orientera sig i skog och mark kan det bli svårare. tvivlar på att den kommer förbättras mer än marginellt genom updates.

Last edited: 3 apr 2011