Tänkte skicka ett klagomail till Samsung

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av olavbolaski, 22 apr 2011.

  1. olavbolaski

    olavbolaski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tänkte skicka ett mail till samsung och gnälla lite på problemen som kom efter uppdateringen till gingerbread men när man ska knappa in vilken modell på telefon man har på Samsungs supportsida så finns det 9 olika GT-I9000 modeller att välja mellan. Tex "GT-I9000HKDXEE" "GT-I9000HKDTDC"... Hur vet man vilken man har?? Det står inte under batteriet eller i menyn "om telefonen"!
    Tänkte att det kanske var viktigt att välja rätt modell när man ska kontakta samsung om såna problem...

    Hoppas fler tar kontakt med samsung om sina upplevda problem med uppdateringen för det lär ju inte hjälpa så mycket om man bara skriver om problemen här på forumet:P
     
  2. CmeC

    CmeC Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Du ÄR medveten om att man dragit tillbaka uppdateringen från Samsungs håll? De kan ju inte gärna förväntas lämna support på en uppdatering de inte ens står bakom.
     
  3. olavbolaski

    olavbolaski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja, det är väl klart jag är medveten om det, men meningen med att jag + förhoppningsvis många andra skickar iväg mail och klagar är ju att dessa punkter också kanske åtgärdas innan dom släpper en ny!!o_O
    Jag är inte ute efter att dom ska ge mig någon support. Jag vill bara att de ska bli varse om problemen!!
     
    Last edited: 22 apr 2011
  4. Galaxy S

    Galaxy S Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 026
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Klart dom bör lämna support på vilken version som helst som släppts via kies, även sådan som i efterhand dragits tillbaka. Men dom gör väl inget, som vanligt. Förvänta dig ett automatiserat standardsvar.
     
  5. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    De säger bara att man ska lämna in telefonen så den blir nedgraderad ifall man anser att den är obrukbar som den är nu. Men ja, det är alltid värt att klaga ändå.

    Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000
     
  6. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    För att gå liite offtopic ang. detta, men det handlar om samsung och mail.

    Skickade detta mail till de:

    Hej!

    Undrar om Samsung Galaxy s i9000 kommer få någon mer uppdatering? t.ex. Android 2.4 Ice Cream?

    Samt undrar jag om det är lagligt att ''roota'' och lägga in custom ROMS etc.?


    Svar:

    Hej!

    Tack för ditt svar...... blabla..

    I dagsläget kan vi inte svara på om telefonen får några fler uppdateringar,

    Att roota REKOMMENDERAR vi inte att göra, garantin kan EVENTUELLT sluta gälla.

    Är roota alltså lagligt? De verkar se väääldigt slappt på det iallafall?
     
  7. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Det är väl tillverkaren som står bakom garantin i vanliga fall. Därmed kan de ju inte svara på om garantin försvinner eller ej.
     
  8. senar

    senar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hur skulle det kunna vara olagligt? Det är ju din telefon! Däremot som dom säger så borde det påverka garanti och försäkring.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  9. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Nej, det *kan* påverka garanti. Det beror helt på om problemen man har är relaterade till rootningen eller inte.
     
  10. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 744
    Mottagna gillanden:
    749

    MINA ENHETER

    Det är nog snarare ordet "olaglig" han reagerar på, det finns ingenting i lagstiftningen om rootning av androidlurar ;)
     
  11. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Jag reagerade på att han sa att garantin "borde" påverkas. Om rootningen inte är orsak till problemen gäller garantin precis som vanligt.

    Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000
     
  12. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Har hemskt svårt att tro att något företag skulle kunna upphäva garantin pga. att man mixtrat med mjukvaran.

    Men det kanske är bra att hålla lite halvlåg profil i ärendet, om alla har inställningen att "går det åt skogen så är det bara att skicka in luren" så kommer det bli jävligt dyrt för samsung att återställa alla lurar som kommer in pga. felaktig flash, och pga. att folk inte orkar läsa lite om hur man får igång luren igen.

    Då kanske dom går samma väg som HTC, krypterad bootloader och sånt skräp.
     
  13. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    När jag skrev till Samsung och klagade, så svarade de bara att jag fick tala med den som sålt telefonen och att det inte var Samsungs bord så att säga.
     
  14. IbbeKim

    IbbeKim Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Jag får känslan av att ganska många är grymt besvikna med uppdateringen till Gingerbread. Jag hann lägga in den innan den försvann. Och jag har faktiskt bara fått bättre telefon efter detta (Körde Darkys innan).

    Min telefon är inte exakt lika snabb som Darkys, fast helt acceptabelt för att köra stock rom. Mitt största plus är faktiskt min ny batteritid. Från att ladda den varje natt, så håller mitt batteri mkt mkt längre. Vid normal aktivitet så laddar jag den varannan natt nu.

    Jag är supernöjd :)

    Glad påsk alla!
     
  15. cseah

    cseah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    hej
    samma här ,
    jag är jätte nöjd med min sgs efter uppda....
    luren har fått turbo..:):):)
     
  16. olavbolaski

    olavbolaski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Okej, nu blev det lite ju lite off-topic här, men hursomhelst så skickade jag iväg ett mail trots att jag inte vet exakt vilken modellbeteckning frugans mobil har så vi får väl se vad som händer och vad/om jag får för svar....;)

    Antagligen nåt i stil med detta" Vi jobbar för närvarande med en ny uppdatering" eller dyl...o_O
     
  17. olavbolaski

    olavbolaski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Detta svaret fick jag ifrån Samsung support!

    "Hej

    Tack för ert E-mail till Samsung Electronics Nordic.


    Vi skickar dessa synpunkter vidare till vår utvecklingsavdelning."
     
  18. drdazed

    drdazed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min är helt galen. Ibland tar batteriet slut på knapp 15timmar och nu har jag haft telefonen i ett dygn med 62% batteri kvar.. och spelade en hel del på den igår!
     
  19. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Min gör så ibland. Och det är bara när jag har haft igång något som är förknippat med GPS, t.ex. GPS-test, maps eller Angry GPS. Dessa verkar sätta igång något som får programmet eller Android OS att börja spinna på och dra ut batteriet på några timmar. Och det spelar ingen roll om GPSen är inkopplad eller ej, eller att jag försöker stänga ned programmen som startade det hela.

    Det är bara att starta om luren som gäller.
     
  20. Waiter

    Waiter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jo. Om de själv ställer en uppdatering till förfogande via Kies och sedan drar tillbaks den utan att ge mig någon möjlighet att nedgradera så är de i alla högsta grad skyldiga att lämna support.