Tävlingsförslag

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av SkogsTrollet, 30 mar 2010.

1. SkogsTrollet

SkogsTrollet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Ni har ju en del tävlingar och jag har ett förslag på nästa tävling.
    På min förra startsida (nu är det swedroid :P) så gömdes priserna utomhus och sedan vid ett klockslag så fick man en ledtråd vart priserna låg plus GPS koordinaterna.
    Sidan var inte Android-relaterad. Men det blir ju så mycket roligare om Swedroid hade en liknade tävling, då många som är på sidan har en Android med GPS. Så vi får använda våra Android-telefoner för att vinna Android priser.

Tack för en bra sida!

2. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Skulle bli otroligt begränsat eftersom folk bor så spritt. Roligt i teorin men tråkigt i praktiken, om du frågar mig.

3. Simonarvestrand

Simonarvestrand Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Man kan ju faktiskt utnyttja folk i hela sverige i forumet för att plantera ut vinster på olika ställen i sverige

4. SkogsTrollet

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jo, det var det som gjordes också. Kommer inte ihåg hur många platser det var på. Men det kanske är något att lägga på framtiden iaf, för det är en rolig idé imho ;)

5. yayayay

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Absolut, men blir ju betydligt dyrare för sidan i fråga om de måste ha 5-10 exemplar av priset. Och hur ska de få ut priset till olika ställen? Det kanske finns några bakom sidan som bor spritt, men man kan ju inte alltid placera dem där de bor.

Minneskort funkar väl bra som något att placera ut, men som sagt: väldigt begränsat och svårt att varje gång placera på olika ställen.

6. Simonarvestrand

Simonarvestrand Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Helt sant att de kan bli dyrt.
    men man kan ju faktiskt ha riktigt billiga priser och istället ha det för att det är en kul grej .

7. SkogsTrollet

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Man behöver ju inte ha den sortens tävling varje gång. Tillslut handlar det ju om man tycker att det är en rolig idé. Swedroid startades just på dom grunderna. Som en rolig idé.

8. yayayay

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Allt roligt är inte bra eller smart.

9. SkogsTrollet

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nej, roliga saker har en tendens att inte vara smarta eller bra. Om vi går efter dom kriterierna så känns det ju otroligt dumt att ens ha tävlingar. Det hade varit smart och bra för swedroid att bara sälja priserna själva och tjäna lite pengar. Det vore både smart och bra att inte ta den här diskussionen, men vi verkar ju uppenbarligen finna ett nöje i den.

10. yayayay

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

De lockar otroligt många läsare och forumiter till sidan genom att anordna tävlingar, vilket jag förmodar att de bakom Swedroid vill ha.

Så nej, det är inte dumt att ha tävlingar.

11. SkogsTrollet

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Så vad ordar du om då?

12. yayayay

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ditt tävlingsförslag, kanske? Det tråden handlar om, som du skapade?

Tävlingar i sig: toppen. Ditt förslag: not so much.

13. SkogsTrollet

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Så du menar att vanliga generiska tävlingar som det finns miljontals av, gör besökare och sponsorer mer intresserad än något som är någorlunda nytt?
    Som du själv säger, tävlingar lockar besökare. Annorlunda tävlingar sticker ut mer ur mängden. För företag som donerar priser vill (får vi hoppas) att produkten dom donerar blir exponerad så mycket som möjligt. Hade jag donerat en produkt så hade jag gärna sett att man spenderar två timmar exponerad för produkten (hypotetisk tid för hur lång tid man får leta) än två minuter (hypotetisk tid för hur lång tid det tar att fylla i formuläret).

14. yayayay

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Man vill locka så många människor som möjligt, men genom att utföra en tävling enligt ditt förslag så kommer den mängden att minska. Som jag har sagt flertalet gånger: genom att göra som du säger kommer väldigt få att kunna delta. Folk bor för spritt helt enkelt.

Ser jag en tävling där man behöver rita en teckning eller dylikt hoppar jag vidare utan att tänka mycket, varken på sidan eller priset. Är det något lättare tar jag mig tiden att fylla i enkäten, eller vad det nu kan tänkas vara.

Kolla bara på HTCPedias tävlingar, de får otroligt många kommentarer sett till hur ny sidan är, just för att deras tävlingar alltid har en produkt som är dyr samt att tävlingen är lätt att gå med i (bli medlem och kommentera en nyhet).

Om själva tävlingsutförandet ska dra extra mycket uppmärksamhet behöver det vara något ännu smartare, häftigare och ovanligare.

15. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

Vinnarna till deras nuvarande tävling utses från dem 10 personer som har den bästa wallpapern.

Kom gärna med fler tips om hur våra tävlingar ska se ut. Kan hjälpa mig :D

16. yayayay

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jo, jag såg det. Majoriteten av deras tävlingar har i alla fall varit som jag beskrev: kommentera nyheten och en vinnare slumpas. Den som de har nu, med att man ska ladda upp sin bakgrundsbild, är inte speciellt jobbigt heller. Tycker tävlingar likvärdiga med deras är toppen.

17. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 179
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vi hade också gärna slumpat fram en vinnare från ett gäng kommentarer, men det blir då ett lotteri och för att bedriva lotteri så måste man ha tillstånd här i Sverige.

Det där med en bakgrundsbild var bra, det skall vi fundera över att köra i framtiden.

Tack för förslagen på framtida tävlingsupplägg, fler förslag uppskattas!