Tala text från RSS ström?!

Diskussion i 'Applikationer' startad av marcuspresident, 14 maj 2010.

1. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Finns det någon app som kan tala texten från en RSS-källa. Exempelvis så skulle jag vilja att NewsRob talar de nya RSSen som kommer in(typ när man sitter i bilen) ?!

marcus

2. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Haha det vore en kul funktion till min rss läsare. Vet bara inte hur man skulle implementera det. Har du någon ide eller finns det någon som känner till några API's som kan göra det?

Vore kul och kommer definitivt implementera det om någon har en aning om hur.

3. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Ja istället för att lyssna på den tråkiga och glåmiga GPS-gubben så skulle det vara skönt att liksom ha en kvinnlig nyhetsuppläsare i bilen :)
    Fråga mig inte hur det skulle funka. De är därför jag frågar om det finns. Kanske någon kan sätta igång att programera ;)

4. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Denna tråd kanske borde ligga bland utevckling om det nu inte finns. Det största problemet tycker jag är att syntetiska röster oftast är riktigt dåliga och dessutom måste man använda olika röster beroende på språk som texten är på. Men det kanske finns något man kan använda redan i android.