Talkback kan inte låsa upp skärmlåset

Diskussion i 'Allmänt' startad av oblivion, 6 jan 2016.

1. oblivion

oblivion Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Hej,
    Har vid uppdatering råkat få talkback aktiverat och nu kan jag inte låsa upp skärmlås eller öppna simkort efter uppdatering! Hur gör jag??

2. oblivion

Mottagna gillanden:
    1
    Som vanligt, precis när jag ställt frågan här (efter att ha testat och sökt svar på nätet i en timme), lyckas jag lösa problemet själv!

3. sunemangs

sunemangs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

Visa gott exempel och skriv gärna hur du löste problemet.
    Bland de värsta att hitta en tråd där sista inlägget är typ "löst" eller "det var rätt enkelt"om det är någon som kommer söka på detta problem i framtiden eller nutid.

indika gillar detta.
  4. oblivion

Mottagna gillanden:
    1
    Det är klart, tänkte inte på det. Tänkte bara att jag ville bespara andra jobbet att svara men förstår vad du menar.

För att öppna låset markerar man en siffra, låter rösten tala klart och dubbeltouchar sedan var som helst på skärmen så är siffran slagen. Gör samma för resterande siffror i pinkoden. För att öppna tillgänglighetsinställningarna gör man likadant. Sedan måste du scrolla ned för att komma till talkback och det gör du genom att hålla fingret fast mot skärmen och dra det uppåt. Sedan samma procedur igen, toucha för att markera och sedan dubbeltoucha för att öppna programmet och stänga av. När detta är klart är det en bra ide att avaktivera talkback och även text till tal. Det gör du i programhanteraren. Detta för att vissa program kan slå på dessa funktioner igen annars. I mitt fall 360 security, som i annat fall är ett bra program.

sunemangs gillar detta.