Problem: Tangenbord under samtal

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av johankardell, 6 maj 2014.

1. johankardell

johankardell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag kan inte längre få fram tangentbordet under samtal för att t.ex skriva SMS/anteckningar/etc. Det har fungerat tidigare, fast jag vet inte riktigt när jag såg det fungera senast. Måste vara någon månad sedan.

Nexus 5, allt är original och stock så långt det bara är möjligt. Stock keyboard och stock dialer.

Finns det fler som har samma problem? Jag hittar rätt många trådar på nätet med folk som har samma problem - men ingen lösning eller motivering till varför det är så.

Är det rentav någon som känner till en lösning på problemet? Annars får det bli factory reset när jag inte orkar längre.

2. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Skumt problem. Aldrig haft det felet själv men sen brukar jag inte pilla med mobilen så mycket när jag har samtal igång.
    Har du provat ett tredjeparts tangentbord? Jag Kör SwiftKey betan, den senaste.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk Pro

3. johankardell

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nej, jag har bara kört med Stock keyboard. Kan ju vara värt att testa Swiftkey - det är ju dessutom rätt bra. Men det stör mig... ;)

4. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag får en 5:a vilken dag som helst, om jag kommer ihåg ska jag testa helt stock
    Kan det vara skillnad med/utan headset?

5. johankardell

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det låter som en relevant fråga. Hade lite problem med Bluetooth imorse, så jag bootade om telefonen. Nu funkar det både med headset och utan. Det är så irriterande.

Jag tror jag lägger ner frågeställningen just nu. Fast det är svårt att boota om telefonen under ett samtal om man behöver skicka ett SMS.

Tack för era svar. När/Om problemet dyker upp igen återupptar jag tråden.