Tangentbord HTC MAGIC

Diskussion i 'Magic' startad av matte, 3 jul 2009.

1. matte

matte Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problem med Tangentbordet på min Magic. Får ej det svenska T-9 att fungera. det fungerar inte med ÅÄÖ har ni samma problem? alla andra ord fungerar. ganska irriterande.

2. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

håll ner a så får du å , kolla mera i bloggen, wikin , och forumet

3. matte

matte Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det gäller ju bara vanliga tangentbordet. T-9 snackar jag om. Är lite nybörjare så jag är tacksam för snabbt svar:)

4. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Finns inget svenskt tangentbord inbyggt i htc magic
    Antingen får du trycka och hålla inne A för att komma åt åä eller tanka hem scandinavian keyboard som har svenskt tangentbord
    för T9 så funkar det väl som vanligt tror jag, tryk 4 ggr på o så kommer ö fram och 4 lr 5 på a så kommer åä fram.
    testade själv nu och ö ligger ganska långt bak i listan på o, krävs nog en sisådär 7-8 tryckningar.
    ä ligger 8 tryckningar in och å 9

Last edited: 8 jul 2009
  5. bridgemill

bridgemill Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag installerade följande ROM (myhero-06 (based on Fatal1ty2787's 1.4) released by redglasses) så la jag märke till en klar förbättring. Det går att välja Engelsk tangentbord fast för Svenska. Om jag tiltar och skriver exempelvis kora, då föreslår telefonen automatiskt köra. Jag kan i princip trycka hur fel som helst men telefonen är verkligen smart och förstår ganska snabbt vilket ord jag är ute efter. Ordlistan är helt OKEJ men du får såklart lägga in en del ord.

Tyvärr så MÅSTE luren vara tiltad för att det skall fungera. Varför vet jag inte...?

Det blev tyvärr inget svar på matte's fråga...

Last edited: 10 jul 2009
  6. behnaam

behnaam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

TouchPal som har gjort tangentbord till WinMo mobiler, håller på att utveckla ett tangentbord för Android, den lär släppas snart när dom är färdiga med den.. hade TouchPal på min WinMo mobil och den funkade perfekt med ett svenskts tangentbord och svensk ordlista.

Håll utkik här:
    http://www.cootek.com/download.aspx

Se demot på youtube:
    http://www.youtube.com/watch?v=LtFRarsgnEM

7. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

jag kör Scandinavian keyboard med engelskt keyboard och jag behöver aldrig trycka fram åäö. vill jag tillex skriver över skriver jag over och den föreslår över.
    Och jag slipper tilta den. dock lider ju scandinavian keyboard av lite väl små tangenter även utan att åäö finns där

jopps och den kommer ha svenst stöd även i android. Kan ju säga att jag kollar deras sida varje dag.

8. bridgemill

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ville bara poängtera att det går att använda det som ett Svenskt tangentbord utan att behöva installera en app och även den till tillhörande appen för att få med ord-listan :)

Jag håller med om att det är för små tangenter i Scandinavian Keyboard, dessutom är jag inte förtjust i det grafiska heller, vilket enligt mitt tycke nästan är rent ut sagt fult. Därför håller jag mig till orginal tangentbordet som medföljer myhero06 romen och som dessutom har en hel del förbättringar. Jag skickar väldigt mycket SMS så det är ett måste :)

9. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

lust å ta ett screenshot/kort på hur det ser ut. vore intressant och se om det är samma som jag har i min hero rom

10. bridgemill

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Självklart! :)
    Men först måste du berätta hur jag går tillväga. Jag har aldrig tagit en printscreen på luren tidigare.

11. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

12. bridgemill

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kan tyvärr inte pga. 64-bits OS.

Error Loading Preferences
    29:57 E/ddms: shutting down due to uncaught exception
    29:57 E/ddms: java.lang.UnsatisfiedLinkError: C:\Users\Bridgemill\Desktop\AndroidSDK\tools\lib\swt-win32-3236.dll: Can't load IA 32-bit .dll on a AMD 64-bit platform

EDIT: Om det går smärtfritt att ansluta telefonen till min VPC så ska jag testa där ifrån. Återkommer...

13. bridgemill

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det fungerade utmärkt från min VPC (Virtual PC) där jag kör WinXP Pro SP3 x86! Det kanske till och med hande fungerat om jag hade installerat java x64 istället på min fysiska PC eftersom java installationens baseras på vilket läge du kör IE i, dvs. 32- eller 64 bits. Jag kör IE i 32 bits läge.

Så här ser layouten ut i normal läge. Lägg märke till alla specialtecken som nu är utdelade runt om tangentbordet om man nu känner för att använda dem. Tyvärr kommer jag inte ihåg om de fanns där när telefonen levererades till mig.
    01_Layout.jpg

Så här ser layoten ut i tiltat läge.
    02_Layout_Tilt.jpg

Här kommer telefonen själv med förslag när jag skriver "overly" och ordet jag är ute efter är såklart "överlycklig". Jag är nöjd så länge detta fungerar och det fungerar verkligen som jag vill att det ska göra. Jag är imponerad!!!
    03_Layout_Tilt_Text.jpg

14. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

ser ut precis som standard tangentbordet på hero. dock lite udda hur den faktiskt predictar åäö.
    i meny-->settings-->locale & text
    vad har du valt under select locale?
    själv har jag engelska(svenska)
    och misstänker att det är därför den inte föreslår åäö.
    Har rommen du kör med allt övrigt från hero som htc widgets och dylikt?

15. Magsta

Magsta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag änvänder hero 1,4 nu. men min prediktar inte åäö. vilka inställningar har du?

16. Magsta

Magsta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

provade nu med med original tbordet. funkar bara i liggande. konstigt?

17. bridgemill

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag lade märke till detsamma när jag postade mitt första inlägg i tråden.. Konstigt konstigt...

18. bridgemill

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma inställningar som du skrev ovan.

Jag misstänker det, det ser så ut iaf. Tyvärr har jag inte tillräcklika kunskaper för att säga om det är så eller ej.

19. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alla prdikera ÄÅÖ men inte om ordet börjar med det eller så , ett ord som önskar finns endast med ö och därför predikeras den medan många andra ord inte! som ändra typ .

20. matte

matte Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det fungerar inte med T9 för phone keypad. Får inte ÅÄÖ det är det jag menade med när jag startade tråden. Det fungerar perfekt med de andra tgb men inte phone Keypad. Finns det något att göra eller om någon kanske kan bygga ett?