Tangentbord SlideIT i ny bra verision.

Discussion in 'Applikationer' started by FlyBob, Jul 15, 2010.

1. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag installerade SlideIT nu och det fungerar mycket bättre nu. Är väldigt snabbt, även vid vanlig manuell inmatning, mycket bättre än tidigare. Dessutom är designen omgjord så det ser väldigt bra ut nu, även på svenska.

Tangentbordet har ÅÄÖ och är ett Slide-tangentbord, alltså drar man mellan tangenterna istället för att trycka. Det har lätt för att gissa rätt ord även vid grova felkörningar och jag är väldigt nöjd med det numera.

Screenshots och video:
    http://dasur.co.il/

2. phrusher

phrusher Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Mycket trevligt! Använde det förut tills det blev begränsad demotid och det slutade fungera. Det var lite segt att gå tillbaka till att skriva "vanligt" efter det. Det lilla jag testade nu verkade helt klart fungera bra!

Vad kostar fullversionen? Har ingen emulator tillgänglig för tillfället att kolla i.

3. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Kollar...

Kommer nog köpa det själv om det fungerar bra under en vecka.

Kostar 6€, lite dyrt men värt det numera.

4. luttman

luttman Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

jag köpte appen idag och är stört förälskad i den. 6€, är den lätt värd!

5. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Intressant, rapportera gärna vidare om ni hittar några saker ni stör er på. Jag provade det också förut med fastnade inte för det. Kommer dock inte ihåg om det var något speciellt jag inte gillade...

6. marreboy

marreboy Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Hur skiljer sig Slide it från Swype? Har bara testat swype med engelsk ordlista och tyckte det var trevligt. Men om slide it funkar bra med svensk ordlista kanske det är att föredra då...

7. malexin

malexin Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    SlideIT verkar vara särskrivarens dröm. Ska man skriva sammansatta ord som t ex "pulkabacke" eller vad som helst som inte finns sammansatt i ordlistan, så skriver man först "pulka", sen "backe", och oavsett om man har "Automatic Space" aktiverat eller ej så kommer den lägga in ett mellanslag mellan orden, vilket betyder att man måste flytta markören bakåt, radera mellanslaget, flytta den fram igen, och sen kan man fortsätta skriva. Detta är väldigt mycket extraarbete, och blir ohållbart i längden med tanke på hur många sammansatta ord vi har i svenskan!

Det är också lite jobbigt att behöva skriva långa ord i sin helhet. Ska man på vanligt vis (genom att trycka på en bokstav i taget) skriva t ex "Valborgsmässoafton" så skriver man "Valborgs" och så föreslår den resten av ordet. När man slide:ar måste man dock skriva hela ordet för hand.

Vissa tvåbokstavsord där bokstäverna sitter precis intill varandra på tangentbordet (som "på" eller "öl") verkar väldigt svåra att skriva med slide-sättet också, åtminstone på min telefon.

8. nikjensie

nikjensie Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

... dessutom är det grymt irriterande att man inte kan skriva 2 eller fler versaler ihop... typ SMS och dylikt... blir Sms... usch!

//Nik

9. Darensio

Darensio Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Det här är den största anledningen till att jag gått ifrån SlideIT. Inget problem om man använder engelska men däremot skandinaviska/tyska/holländska där man ofta har sammansatta ord. Jag gjorde en sökning och hittade en tråd om detta på xda developers, någon hade varit i kontakt med SlideIT och fått till svar att i nästa version ska man kunna stänga av att mellanslag automatiskt läggs in mellan "slide:ade" ord.

10. botze

botze Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag stör också ihjäl mig på de där automatiska mellanslagen, trots att man stängt av dem. Sen tycker jag inte programmet är särskilt bra på att gissa ord, och vissa är helt omöjliga att skriva (t.ex. "puss" går inte alls hos mig). Jag gillar inmatningsmetoden, hatar att sitta och försöka träffa rätt på ett skärmtangentbord, men det känns som att samtliga jag provat (Swype, Shapewriter, SlideIT) har en bit kvar innan de blir riktigt smidiga.

11. Nephisto

Nephisto Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Håller med om sammansatta ord, brukar blunda och bara särskriva, hoppas att mottagren är förbiseende ;) En sak som jag saknar mer är dock en "smiley" knapp. Typ hålla in enter så man kan välja mellan olika smileys etc.