Tangentbordet försvunnet

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by Tokipon, Jul 26, 2011.

1. Tokipon

Tokipon Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Igår så höll jag på att radera ord i "användarens ordlista" och efter en hel del markeringar klickade jag på att de skulle tas bort. Programmet hängde sig och jag tvingade fram en stängning. Efter detta hände har tangentbordet försvunnit och dyker inte upp i någon applikation. Jag har startat om telefonen utan att det löste problemet. Jag provade även att starta telefonen i felsäkert läge, men allt som händer efter jag klickat in min pinkod är att den väljer att starta om normalt. Jag har även provat att installera om tangentbordet, vilket heller inte fungerade. Är det någon som varit med om samma problem och har en lösning? Eller är det totalreset som gäller?
    If so, finns det något sätt att backuppa allt så jag inte behöver pilla med alla inställningar, vill gärna också behålla mina sms om det går.
    Min telefon är inte rootad.

2. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Har du testat att installera ett annat tangentbord?
    Det finns en uppsjö av dem på Market.

För backup, så är nog ditt enda eller vettigaste alternativ MyBackup Pro. Titanium fungerar bara fullt ut om man har root.

3. damagee

damagee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Precis mybackup pro är vad du behöver... dock innan, om du går in via settings och språk, visar den att du har något bord installerat eller är det helt rent där? Om du har bord installerat är det något som är valt? annars som nämns ovan, prova kör in ett par andra bord och se om du får igång det och starta om emellan är alltid en bra idé...

4. Tokipon

Tokipon Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade provat att installera samma tangentbord manuellt via en .apk som jag hittade, men det fungerade inte. Jag provade nu att använda mig av Go och det fungerade!
    Det visar fortfarande att jag har det gamla tangentbordet kvar men den fyller ingen funktion.

Tack för tipsen på backup appar, jag har tänkt roota telefonen snart och det vore toppen om jag kunde behålla lite saker på telefonen.