Hej Jag har en hero med senaste officiella uppdateringen. Problemet är att jag upplever att tangentbordet laggar(vibrationen kommer lite för sent) när jag skriver(både sms och i browsern). Detta är iofs inget jätteproblem, men det försvårar dock skrivandet. Finns det någon lösning eller är det bara att hoppas att det fixas i kommande upppdateringar?
Jag upplever detta ibland, långt ifrån varje gång jag skriver men har inte sett något mönster i beteendet...
Om jag stänger av prediction (och spell correction) så går det att skriva hur fort som helst, om jag har det på så segar den ner och registrerar tom korta tryck som långa ibland. Det som jag finner mest störande i hela telen. Det lustiga är att det var INTE så precis när jag uppdaterade den och inte alltid, men "för det mesta" Nu har jag dock stängt av prediction och kör helt manuellt och då är det helt laggfritt, dock lite jobbigt när man ska skriva åäö.
Enligt en annan tråd här på forumet så ska Modacos senaste 2.5.1-rom avhjälpa problemet en del. Har inte testat själv än så vågar inte lova något.
Tycker bara jag upplever det när det händer något resursintensivt i bakgrunden. Tex när den synkar (framför allt ser det ut att vara HTCs grejer som kräver mycket av mobilen) eller när jag lyssnar på spotify via BT.
Testat reboot? Scandinavian Keyboard löser problemet med ÅÄÖ, om man accepterar att tangenterna blir lite mindre.