Tangetbordet trasigt!?!

Diskussion i 'Hero' startad av Zajber, 22 sept 2009.

1. Zajber

Zajber Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej. Har kört Modacos senaste rom nu. Funkat ok trots allt.
    Men nu en dag så har tangentbordet fukkat upp totalt.
    Jag har fått ett svart tangentbord som inte har några specialtecken. Det går inte hålla in t.ex. A för att välja Ä och knappen där man brukar välja specialtecken är visar bara en massa fyrkanter.
    Jag har provat att installera anysoft keyboard och valt det i inställningarna.
    MEN! det visas inte när jag ska använda det, istället får jag det helt värdelösa svarta tangentbordet.
    Jag har kört custom locale flera gånger för att försöka få tillbaka det riktiga och otroligt lätta tangetbordet. Men nu kan jag ju inte ens skriva ett riktigt SMS längre eftersom jag inte får inte några specialtecken.

Whaaaaat?

2. Pinnacle

Pinnacle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Har du testat att köra med HTC's originalrom istället?

Jag kör den och det enda som inta fungerar är betalapplikationer på Market, det kommer enligt rykten i oktober och jag klarar mig fram till dess.

Har absolut inga som helst problem med telefonen.

Annars vet jag tyvärr inte vad som kan vara fel då jag inte ens har testat MoDaCo's ROM.

3. Zajber

Zajber Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det känns i dagsläget som att android bara är en experiment-plattform som bygger på massor med små moduler av olika slag. T.ex. tangentbordet.
    Jag orkar inte hålla på djävlas med skiten nu så jag har installerat om hela os'et igen.

Det är alltid nått som börjar strula oavsett original eller icke original -rom...

4. Pinnacle

Pinnacle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Jag har inga som helst problem med min telefon, du kanske har fått ett "måndagsex"?

Går alltid att kontakta återförsäljaren och se vad de har att säga.

5. antroid

antroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Exakt, fukkar telefonen så får säljaren fixa. Har du valt att använda icke officiell rom så sorry, men håll dig till originalet så bör det funka. Funkar det ändå inte, säljarens huvudvärk (även om det givetvis också blir din huvudvärk att det strular). Har hittills inte haft några som helst problem med min hero, kör dock originalrom.