Kan försöka svara på dina frågor efter några dagars användande av denna telefon..
Enligt mig är ljudkvaliten hyffsat bra, det går absolut att lyssna utan att få tankarna "dåligt ljud"... Jag har inte riktigt något att jämföra med, men om du använder bra hörlurar så kommer det låta bra och det kommer förhoppningsvis kunna ersätta din iaduio7-spelare.
Det kommer fungera bra att använda dina hörlurar då telefonen har 3,5mm uttag, det fungerar även bra att använda BT-headset, vilket jag själv använder.
Jag har ingen aning om de olika klasserna på microSD kort, men alla microSD kort borde fungera, jag vet själv inte vilken klass jag använder.. tror inte det är något man behöver tänka på alls gällande det.
Själv använder jag
Comviq Kompis Abonnemang + Surf vilket fungerar bra, jag har inga problem med nätverket..
Telefonen är enligt mig väldigt prisvärd, med tanke på prestandan, stora skärmen, android 2.2 osv..
Det negativa som du säkert läst om är wifi som verkar strula, men ett flertal appar som kan låsa wifi-uppkopplingen löser det problemet, De medföljande hörlurarna är dåliga och har låg maxvolym så använd andra... Inte så mkt mer att säga förutom KÖP

Click to expand...