Tankar och funderingar kring rootning av mobilen

Diskussion i 'Allmänt' startad av Dawe, 13 sept 2010.

1. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag funderar nu skarpt på att roota min htc legend med tanke på att htc inte verkar bry sig om att släppa en uppdatering av android 2.2 till den. Sedan för att få tillgång till market enabler.

Hur som haver kan man återställa telefonen till icke root senare om man skulle sälja den som exempel?

Skulle även vilja höra era åsikter här vad ni tycker kring just när man säljer en android telefon är det för eller nackdel att sälja en telefon som är rootad respektive tvärt om?

Om denna tråden har hamnat fel får ni gärna flytta på den eller om det redan finns någon liknande hoppas jag att ni har överseende med detta. Jag har rätt mycket att göra just nu och har inte tid eller ork att sitta och leta bland trådar osv

Tack på förhand

2. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

har man väl rootat, så är det lätt att flasha in en orginalrom så blir telefonen som "ny"

3. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 916
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Sälj luren orootad om inte köparen vet vad det är och vill ha det..
    Som föregående skribent, det går fint att gå tillbaka. :)

4. niklasp

niklasp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vet inte hur det ligger till med HTC Desire, men på SGS kan man unroota telefon genom att helt enkelt radera några filer, man behöver alltså inte flasha om.

Numera har vi även en app på market som rootar/unrootar åt oss!

5. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Okey det låter ju bra det att det går att flasha tillbaka.

NiklasO menar du att jag inte alls ska roota den tills jag säljer den eller att jag ska roota den och sedan återställa till orginal rom om nu inte köparen vet vad root är och vill att telefonen är det.

niklasp vet ej om det fungerar med htc legend. Där jag kollade förut om vilka telefoner som man kunde roota med ett knapp tryck fanns inte legend med har jag för mig. Vad är det för program som finns på market som gör att man enkelt kan roota telefonen?

En av anledningarna till att jag vill roota telefonen är för att kunna använda den som trådlös accespunkt som vore en stor fördel när jag äger en ipod touch. Kanske inte alltid men kan vara skönt att ha internet även på den.