Tappad A-GPS

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av r1000, 3 september 2011.

1. r1000

r1000 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Efter att jag gör en fabriksåterställning fungerar GPS väldigt bra, både vanlig GPS och navigeringen som stödjs av celler i telenätet (A-GPS).

Men redan efter några dagar brukar A-GPS försvinna och tiden för vanlig GPS synk blir längre och längre. Det verkar som att GPS mottagararen tappar i känslighet.

Någon som har samma erfarenheter och kanske t.o.m tips på lösning?

Det kliar i fingrarna att byta ut telefonen mot en Galaxy SII men samtidigt vore det skoj att få LG 2X som fungerar bra i övrigt att även få en stabil GPS funktion. Som sagt, efter fabriksåterställning synkar den väldigt snabbt på GPS så det verkar inte vara fel på hårdvaran.

2. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Kan det inte vara nån app som du installerar som stör GPSen...? Nu är min O2X visserligen på lagning, men när jag hade den så hade den inga problem att låsa mot satelliterna (tog bara någon sekund), vare sig den var ny återställd eller om det var länge sedan jag återställde den...

Sent from my Dropad A8 using Tapatalk

3. r1000

r1000 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nej jag har knappt några extra appar, bara AVG antivirus fakriskt. Provade att avinstallera appen GPS Test som jag hade utöver AVG men resultatet är detsamma, svårt att få GPS-låsning.

4. r1000

r1000 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det ser ut som jag har hittat en enkel och fungerande work around på min telefon för att få liv i GPSen när den djäklas. Om jag startar Google Maps och inte får upp GPS-symbolen överst på displayen så slår jag av och på GPS. Därefter ser det ut som den alltid kommer igång. Har testat detta flera gånger och än så länge har det fungerat och är ju en enkel åtgärd när den behövs. Lite mer långtidsutvärdering krävs förstås innan man ropar hej...

Det är väl egentligen det enda problemet jag har på min enhet, batteritiden är bra och inga spontana hängningar.