Tappad i golvet!

Diskussion i 'Wildfire' startad av Highwayman, 26 jan 2011.

1. Highwayman

Highwayman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tappade min Wildfire i golvet igår och efter det beter den sig nästan som om den fått en hjärnskada. Fallet var på kanske en meter men det dämpades lite av att sladden satt i väggen. Det blev inga som helst synliga skador på den, inte ens en repa, men däremot reagerar skärmen inte lika följsamt som tidigare.

Det är också olika beroende på var man är inne i telefonen. Att låsa upp skärmen (dra neråt) funkar inte lika bra som förr och hänger sig ofta, och att scrolla i musikmenyn är mer eller mindre omöjligt. Däremot funkar programmenyn precis som tidigare och går man in i ex. spotify så är det inga problem att scrolla (lite svårare i webläsaren som tror att man vill zooma när man scrollar). På vissa skärmbilder, ex pin-kodsbilden, får man känslan av att skärmen har "döda fläckar" eftersom vissa siffror inte reagerar som de borde.

Är det någon som har upplevt det här problemet? Är det skärmen som har gått sönder eller är det något djupare som har gått åt skogen? Och hur stor är chansen att få en sån här grej på garantin? Det syns ju ingenting utanpå vad den har varit med om.

2. nilber

nilber Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det kan bero på flera olika anledningar varför telefonen beter sig som den gör, klart är nog dock att någonting faktiskt har påverkats av fallet i golvet.

Det mest troliga är väl att antingen skärmen i sig har fått en skada eller digitizerchippet som hanterar det tryckkänsliga ytskiktet.

Då det i dessa moderna telefoner sitter en uppsjö av sensorer som registrerar och löser ut vid just t ex. ett fall så är det nog svårt att få ersättning på garanti. En tekniker kan lätt se att t ex. en sådan stötsensor har löst ut.

Det ska i så fall vara ifall du har en sådan där "drulle" försäkring i sådana fall.

Highwayman gillar detta.
  3. Highwayman

Highwayman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för hjälpen. Telefonen har blivit något bättre sedan olycksdagen så jag tror jag ligger lågt.

Netonnet som jag köpt den ifrån vill ha 500-700 i undersökningsavgift och det känns det inte riktigt värt om man sedan måste betala hela reparationen också. Det är ju inte en jättedyr telefon. Jag får styra med den optiska knappen när inget annat funkar.