Problem: Tappad kontakt med hörlursingången

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av ainvd, 4 aug 2012.

1. ainvd

ainvd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Samsung S23FE

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S23FE
    Idag när jag skulle ut gjorde jag som vanligt, kopplade in hörlurarna och drog igång musiken men ljudet kom från telefonen och inte från hörlurarna...
    Jag har prövat med andra hörlurar, det knastrar när jag stoppar in dem men telefonen märker inte att de är inkopplade.
    Har prövat starta om några gånger båda med hörlurarna i och utan, men ingen skillnad. Fram tills igår kväll funkade det utan problem.

Någon som varit med om liknande? Tips på annat man kan testa innan jag lämnar in den på måndag?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 349
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Testat att starta om den genom att hålla in power-knappen i 10 sekunder? Har du redan gjort det kanske en fabriksåterställning kan hjälpa :)

3. dreadflopp

dreadflopp Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hade samma problem. Lämnade in på lagning och det enda de gjorde var att rengöra hörlursuttaget. Men nu fungerar det igen. Kanske värt att göra själv.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

4. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

spraya elektronikspray på en kontakt och ..lite grann i hålet, sätt i kontakten och vrid runt.

Har du små precisionsverktyg kan du med en lupp på skallen och riklig belysning skrapa på kontakterna i uttaget efter du har sprayat lite grann på dem.
    Om du ser skit på kontakten på hörlurarna, använd en bit svinto och blöt ned, gno bort skit tills det blänker igen.

Tips på produkt:
    CRC elektronikrengöring
    CRC Oxice Clean
    SONAX MoS2

Last edited: 9 aug 2012