Tappad Wifi och automatisk återanslutning

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av anders_eriksson, 2 december 2009.

1. anders_eriksson

anders_eriksson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

jag har en HTC Hero. Hemma så har jag ett trådlöst nätverk mha en router från Bredbandsbolaget (Thomson TG784).

Jag har halvbra täckning i lägenheten så då och då tappar min telefon kopplingen. Då börjar den förståss använda 3G istället.

Jag skulle vilja att den försökte att återansluta till mitt wifi så fort den kan, men det verkar den inte göra. Om jag försöker återansluta manuellt mha "Inställningar" så lyckas det ofta. Så den borde kunna göra det själv ju...

Min fråga: finns det kanske någon app som försöker återansluta "ivrigt" till utvlada Wifi/wlan-nät? Eller kanske bara någon enkel knapp som man enkelt får tillbaka just mitt nät??? (det är många pillrliga klick för att komma ner till mitt wlan i Inställningar annars, och man orkar inte hålla på med sånt).

Mvh

Anders

2. Näslund

Näslund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej, jag har samma fenomen. Provar just nu appen WeFi, som ska göra just det du frågar efter. Jag vet inte om det är placebo, men det verkar funka.