Tappade min älskling i golvet =(

Discussion in 'Desire HD' started by Choozan, Sep 14, 2011.

1. Choozan

Choozan Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Min son råkade tappa min htc sense desire hd i golvet och det verkar som displayen är nu sönder. Den visar vita och svarta ränder, går inte att trycka på touchen men den startades upp och jag hörde ett sms komma i inkorgen.

Jag saknar försäkring såklart och har ingen drulle försäkring så jag är ganska låst.

Som jag fattar det är det super dyrt att lämna in den på Anovo och andra ställen pga den är HD.

Nu till min fråga, jag har sett andra som köpt ny display och fixat det själva men hur "duktig" måste man vara för att fixa sådant själv? Och hur vet man om man har köpt rätt grejjor? Jag är inte helt 100 på vad det är som trasigt. Utsidan är hel, inga sprickor i glaset så att säga utan det är inuti, så jag antar att det är LCD saken som är trasig?

Snälla hjälp mig, har inte ekonomi att lämna in den via 3 eller anovo.

2. Pixeln

Pixeln Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har gjort ett byta av digizitern/glaset själv på min Desire, och med lite hjälp av Youtube så var det en enkel sak att byta.
    Inga problem alls, men jag rekommenderar att du skaffar riktiga skruvmejslar från någon elbutik. Dom dom skickar med är bara skräp.
    Jag fick min digitizer och front för 240 kr ink frakt från Hongkong.

Inget att tveka inför med andra ord.

Choozan likes this.
  3. Choozan

MINA ENHETER

Kan du pma en länk till den videon du använde dig av och vilken typ av mejslar man ska köpa eller ännu bättre skriva det här :)

4. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Brorsan har ett liknande fel så är väldigt nyfiken så länka gärna här! :)

5. Pixeln

MINA ENHETER

Sökte en snabbis på youtube (Disassembly htc desire hd) och fick fram följande för Desire HD:

Torx T5
    Phillips 00x40

Länk:
    HTC Desire HD Disassembly Video - YouTube

6. Choozan

MINA ENHETER

När man tittar på filmen känns det ganska svårt att göra själv :P Värre är att ja inte hittade någon assembly tillbaka video :(

7. Pixeln

MINA ENHETER

Du får tänka som så, kan du ta bort en bit, tex batteriluckan, kan du ta bort resten också.
    Lägg bara grejorna som du plockar bort i en rad, sen är det bara att följa raden åt andra hållet när du ska plocka dit grejerna igen.
    Det är verkligen ingen stor grej att göra, ha bara lite tid och ett rent bord så funkar det.

8. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Hjälper ju inte TS men DHD eller Desire HD avser tvärt emot vad man kan tro inte att displayen är HD utan att man kan filma i HD.

Svarta och vita streck tycker inte jag låter som en defekt display. Prova att ringa HTC support och be om rådgivning "Sweden
    English, Svensk +46-85-055-6438 Mon - Sat 09:00 - 21:00 (Mon - Fri) 09:00 - 13:00 (Sat)"

Googlade lite på service htc och får lite träffar. En butik ville ha 1999 för displaybyte men jag är som sagt inte helt hundra på att det är fel på den. RING HTC till att börja med ;)

9. Choozan

MINA ENHETER

Det måste vara displayen, eller skärmen så att säga. då man sätter på telefonen hör man ju sms och sånt som kommer in men man ser absolut inget, allt är bara vitt/svart randigt. Går inte heller att trycka på touchen, inget händer liksom

Hade redan ringt dem och även andra ställen och de all tycker det verkar som LCD:n pajjat :(

10. Avarell_Dalton

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    ok. jag uppfattar att den visar nånting och det tolkar jag som att displayen är hel, att den visar fel kan ju bero på nått annat.

Touchskärmen sitter framför displayen (gjorde det på min SE X1 som jag bytte på). Aja, hoppas du löser det.

11. Avarell_Dalton

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    c:a 70$ för display och digitizer som de kallar touch-delen för på ebay. Gratis frakt.
    Antagligen inga originalgrejer men fullt fungerande.

Byt dessa delar och hoppas på att det var fel på dem och gör det själv så har det kostat dig c:a 360 spänn. Misslyckas du har du en hög med skrot fast det har du ju redan eftersom du inte har råd att lämna in den.

Ett exempel ; FULL LCD Display Screen + Digitizer HTC Desire HD A9191 | eBay