Problem: Tappade min N7 i golvet, skärmen fick en liten spricka.

Diskussion i 'Google Nexus' startad av inza, 28 jan 2013.

1. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Skärmen har nu en gangsta smal men lång spricka. Kan jag fixa det på något sett förutom att byta ut hela skärmen. Har för mig att det finns någon typ av medel man kan smörja över repan.

2. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Är det en spricka eller repa? Rätt stor skillnad ;)

3. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Den ser ut som en repa men det känns mer som det är en spricka då jag tappade den i golvet. Vi kan väl säga att det är en repa då.

4. DavidW

DavidW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Är det en spricka så gå det nog inte att laga utan att byta hela skärmen. Ska dock nämnas att jag ha haft en hårfint spricka på min Galaxy S1 i över ett år och har tappat den flera gånger sen spickan dök upp. Det påverkar inte dagliga funktionen alls. Om du känner sprckan skulle jag rekommendera ett hårtplast skärmprotector.

5. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 447

MINA ENHETER

Lånar tråden...

Jag har tyvärr lyckats tappa min enhet och hela höger sidan är sprucken, touch fungerar bristfälligt, tocuhen tar helt enkelt inte på visa områden.

Om jag skulle vilja ersätta skärmen vad behövs då?
    Från vad jag förstått så behövs "LCD and Digitizer assembly for the Google Nexus 7 Tablet."

Är det någon här som har bytt ut sin skärm, var det svårt?

Lämna in den på garanti är ju ingen option då det inte är ett inbyggt fel och från vad jag läst så kostar en reparation runt 1000 kr. Har en kollega som är i Kina just nu och han hade kunnat tänka sig leta upp delarna som behövs för att göra bytet själv.

6. eidos

eidos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Den här länken tar dig till en massa olika klipp som kanske kan vara till hjälp http://m.youtube.com/results?q=Chan...rt=relevance&search_type=search_all&uploaded= och om länken inte fungerar söker på Change digitizer nexus 7 på youtube.

Leo83 gillar detta.
  7. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 447

MINA ENHETER

Tack, kanon att ha en steg för steg guide att följa.

Men är det någon som vet vad det är för hårdvara man ska beställa? Eller räcker det att jag säger till min kollega att det är en Nexus 7 skärm + digitizer...

8. eidos

eidos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Vet inte om det är samma/lika på alla N7or men det brukar finnas vissa olikheter hårdvarumässigt så antingen om du googlar runt lite angående hårdvaran, skriver till någon som har svaret eller så plockar du isär din N7a enligt instruktionsfilmerna och läser på delarna.