Tappade mobilen. .

Discussion in 'Allmänna diskussioner' started by PcCrazyMods, Feb 12, 2012.

1. PcCrazyMods

PcCrazyMods Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjenare! Igår kväll råkade jag tappa min sgs. Jag har tele2. Sen dess så har annonemanget hoppat mellan ENDAST NÖDSAMTAL, INGEN TJÄNST och TELE2(dock inte tele2 så ofta). Finns det något sätt att lösa det här? mellan endast nödsamtal ingen tjänst och tele2

Last edited: Feb 12, 2012
  2. henca

henca Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Om felet uppstod när du tappade mobilen låter det inte som att felet har något med din operatör att göra. Snarare verkar det då vara ett hårdvarufel.

Lösningen blir då om du har tur att lämna in din trasiga mobil på reparation eller mera sannolikt att ersätta din trasiga mobil med en ny telefon.

Om du har riktig riktig tur så är dock felet ändå oberoende av att du råkade tappa mobilen, kanske har din nuvarande operatör temporära problem i ditt område? Kanske råkade dessa problem uppstå just som du tappade din mobil? Detta långskott skulle du kunna undersöka genom att låna någon kompis SIM-kort till en annan operatör.

m v h Henrik

3. PcCrazyMods

MINA ENHETER

Same shit med annan operatör. Hade liknande problem förut men under andra omständigheter. Då öppnade vi mobilen koppla loss allt sen satte vi dit det igen. Wohla! Då funkade det. Får testa samma sak igen då. Har nämligen ingen garanti på mobilen. Ska man köpa ny så är det väl sgs2 att rekommendera?

4. PcCrazyMods

MINA ENHETER

Det kan inte ha med mitt modem eller csc att göra? Ska man ha xee eller nee som csc? Vilket modem ska man ha? Alltså jag har täckning nu men den ligger på 1 bar och hoppar mellan det och endast nödsamtal samt ingen tjänst. Behöver alltså Multi CSC eller bara xee, nee. Har multi CSC nu med men inte med xee eller nee. Inget hårdvaru fel! Behöver hjälp ASAP!

Last edited: Feb 20, 2012