Problem: Tappar 3G hela tiden!

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av timoat, 9 aug 2012.

1. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag har Tre som operatör, och efter uppdateringen (4.04) så tappar luren 3G ungefär 3-4 gånger per dag. Den går över till R, men startar man om telefonen så fungerar den direkt som vanligt igen. Jag har testat låta den ligga utan omstart i ett par timmar, men den hittar inte nätverket igen. Är det bara jag som har detta problemet?

2. Slajmboll

Slajmboll Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har telenor och h, h+ har jag inte sett på länge på min s2a och G är väldigt sällsynt på senaste tiden . Har testat flera olika modem utan framgång och telenor ser inget problem med masterna i mitt område . känns lite som något hänt med radion ?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

3. Slajmboll

Slajmboll Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inställningar -mer - mobila nätverk-använd endast 2g . Typiskt ! Trodde det var samma som mobil data av:rolleyes:

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

4. FishBone

FishBone Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har samma fel.
    Trodde först att det var 3's nät som strulade Snackade med dom om det och det har varit stor överbelastning av nätet denna sommar. Mest på semesterorter.
    För mig hjälper inte omstart.
    Hmm kanske får felsöka det då

Last edited: 12 aug 2012
  5. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ja, jag är ju i Båstad, men nu är det inte så mycket folk här nu.. Telenor har fungerat klanderfritt i 3 år...

6. FishBone

FishBone Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vet nu vad som är fel.
    Tre har strul med vissa/många samsung telefoner och 3G. Är ett fel dom vet om och jobbar med. Ändå har jag pratat med ca 6 st olika på supporten och ingen av dom visste.
    Snackade till slut med en annan kompis som har galaxy note och tre. Han hade haft en riktig långkörare med tre om detta och det är nått konstigt fel med tre's 3G och samsung telefoner.

Du måste slå på dataroaming. Så länge du är på 3's nät kostar det inget.Då funkar det.
    Supporten jag pratade med lade in en spärr så att om telefonen skulle hoppa över till ett annant nät stängs roamingen av. Annars kan det bli dyrt :)

//Kribba

7. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ahh, grymt, tack för hjälpen! JAg ska snacka med dem i eftermiddag!