Tappar 3G och APNinstälningarna

Diskussion i 'Xperia mini/mini pro' startad av Johanneshov, 10 sept 2011.

1. Johanneshov

Johanneshov Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tyvärr tappar också min telefon 3G-täckning... lägg därtill (därför en ny tråd); när telefonen är avstängd över natten och sedan skall återstartas har APNinställningarna förvunnit!??

Har Tele2 och funderar om det är SIMkortet eller telefonen det är fel på...

Måste ställa in (GPRS/Internetinställningarna) manuellt, alternativt efterfråga inställningarna SMS 123 för att få det att funka igen, men så fort mobilen är avstängd är det kört igen...

Reklammera telefonen?

Nån som har nåt tips, är jag ute o cyklar?

MVH
    Johanneshov

prosen gillar detta.
  2. prosen

prosen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Gällande tappad 3G-täckning finns en tråd om detta, vet inte om det är samma problem som du har dock...

https://swedroid.se/forum/50735-problem-med-tackning-i-nya-xperia-mini-pro.html

Mvh
    Peter

3. Johanneshov

Johanneshov Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

APN-problemet löst, SIMkod

Tydligen inte samma... surfade runt på nätet och hittade liknande fel med Xperia-Tele2, kontaktade också supporten (Experia Chat) och problemet är känt, en uppdatering skall vara på väg enligt supporten (vet dock ej när). Tar man bort simkortskod-verifieringen funkar det, APN kan lagras.

Passade också på att fråga om 3Gtäckningen som enligt supporten inte var erkänt. "Nej, det finns inget problem med 3G-täckningen, rekommenderar att du i första hand testar med ett annat SIM-kort i telefonen för att se om det beror på telefonen eller SIM-kortet/abonnemanget. Kvarstår problemet kan du testa att ominstallera programvaran på telefonen via Update Service som finns för nedladdning på följande sida:" *suck*

MVH
    Johanneshov

prosen gillar detta.
  4. prosen

prosen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej, skönt att det verkar vara en lösning på väg för ditt problem iallafall
    Mvh
    Peter