Tappar anslutning då och då

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av Snytbaggen, 10 okt 2012.

  1. Snytbaggen

    Snytbaggen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    De senaste två-tre månaderna har jag tappat anslutning då och då, och kan varken surfa, ringa eller skicka sms under "attackerna". Det kan fungera klockrent för att sedan plötsligt gå ner i fem minuter och sedan hoppa igång igen. Telefonen visar på full täckning och dataanslutning, men browsern/Play store/andra internetapplikationer vägrar ladda något innehåll och om jag försöker smsa får jag bara ett felmeddelande om att meddelandet inte skickats iväg. Det har hänt på LG:s originalrom, moddade varianter av LG:s rom, CM7 och CM9 samt med olika basebands (med rätt RIL installerad). För några dagar sedan slängde jag in ett koreanskt baseband (1120) eftersom min telefon är ifrån de första batcherna och jag läst att en del kan fungera bättre med ett SU660-baseband. Jag har fortfarande kvar samma problem, men samtalskvaliteten är mycket bättre och jag upplever att internetanslutningen är snabbare när den fungerar. Men jag börjar bli riktigt lack på problemen nu, och inget jag gör verkar hjälpa. Har någon av er haft något liknande problem och har ni kunnat lösa det?

    TL;DR: Mobilen tappar data-/nätanslutning ibland men visar fortfarande att den har kontakt med nätet. Provat med olika roms, baseband och rils och inget hjälper.
     
  2. Snytbaggen

    Snytbaggen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ingen som vet? Börjar bli riktigt lack på att behöva skicka ett meddelande flera gånger innan det går iväg.
     
  3. Ajsh

    Ajsh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Om du provat med olika basebands, RILs och roms kan inte jag hjälpa dig iaf. Men tänk på att vissa RILs som GetRIL rekommenderar inte stämmer. Här kör jag baseband 0725-V20l med RIL 0218(enligt GetRIL) och har aldrig haft problem:)
     
  4. Hallberg84

    Hallberg84 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Provat gamla froyo bb

    Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2
     
  5. Kanoder

    Kanoder Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER