Tappar calendar-sync

Discussion in 'Galaxy Spica i5700' started by Vattendroppe, Jun 7, 2011.

1. Vattendroppe

Vattendroppe Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har problemet att min mobil verkar tappa sync med google calendar nångång var 4-6 månad. Av alla mina kalendrar är det endast min "orginalkalender" från mitt google-konto som visas, alla andra tappas bort (endast i mobilen alltså, via datorn fungerar det utmärkt).

Samsungs svar tidigare har varit att jag ska göra en factory reset, vilket förvisso fungerar, men det är inte rimligt att behöva konfa om mobilen från scratch var 4e-6e månad. Tänkte därför sätta lite press på Samsung att de faktiskt får fixa det här, men det är mycket enklare att sätta lite press om man är några personer som har samma problem. Någon mer som upplever att spican tappar synket med kalendern?

2. felixdroid

felixdroid Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Att sätta press på samsung kommer nog inte leda till något, folk har ju redan pressat dom om att få froyo, men inget hände och samsung har i princip sagt att de har lagt ner utveckling för samsung spica

3. Vattendroppe

MINA ENHETER

Men nu är det inte en uppdatering till froyo jag vill ha, utan en fungerande kalendersync? Jag förstår att de inte lägger tid på att uppdatera en utdaterad telefon som inte sålde i några jätteupplagor, däremot tycker jag att de är bör hitta en lösning på ett problem som det här.

4. felixdroid

felixdroid Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

sant att det inte borde ta mer än någon timme för samsung att hitta och reparera felet, men självklart ser de hellre att du köper en ny telefon istället för att de ska fixa din 2 år gamla telefon

5. Vattendroppe

MINA ENHETER

Var inte helt säker, om de inte fixar problemet kan de ju ge sig den på att det var sista samsung-telefonen jag köpte. Och en person med en dålig erfarenhet av support kan nog sätta sitt avtryck på deras försäljning (även om det bara innebär att 1 person utöver jag själv skippar att köpa en telefon lär det innebära att de har gjort en förlust på att inte hjälpa mig).

Fast nu är det ju inte spekulationer kring hur samsung resonerar som det var tänkt att handla om här! Det verkar ont om andra som har problem med detta (iaf som hänger på swedroid), så jag får försöka battla samsung själv.

6. Vattendroppe

MINA ENHETER

Ifall någon har samma problem kan jag säga att jag löste det genom att gå in i settings -> applications -> manage applications (välj här "all" under "filter" i menyn från meny-knappen) -> calendar storage -> clear data. Sedan re-syncade jag kalendern och nu fungerar allt som det ska!

zimme95 and Pett4 like this.
  7. caarll

caarll Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Fint att problemet verkar ha löst sig!
    Tips som inte har så mycket med saken att göra..
    prova kalender "Calengoo"
    Underbart mycket bättre än android stock calendar. Mycket lättare att få en överblick o se vad man skrivit på alla dagar.