Tappar internet kontakten på WiFi

Diskussion i 'Desire HD' startad av krimlann, 18 jan 2011.

1. krimlann

krimlann Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Min telefon är hemma ansluten till internet via trådlöst bredband 54 Mbit med Bredbandsbolaget som leverantör. Allt fungerar utmärkt med god prestanda 5,29 mbit i mottagning vid koll mot bredbandskollen. Vid vissa tillfällen tex när telefonen ligger länge så tappar den kontakten med internet. Den säger att den har kontakt och har fortfarande ett IP nummer men ingen data pumpas över. Man löser det antingen genom att gå ur och i WiFI nätet igen eller ibland så kommer den igång själv. (mer sällan)
    Vad är lösningen? Någon som upplevt samma problem?

2. NervsOfSteel

NervsOfSteel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mobilen gillar säkert inte din router. Finns en lösning som du kan testa. Det fungerar för mig i alla fall, annars har jag samma problem.

Gör såhär: Inställningar - Trådlöst och nätverk - Wifi-inställningar - Tryck på meny och välj avancerad. Där finns en ruta som det står " bättre wifi prestanda" eller liknande. Bocka i rutan. Om den redan är ibockad, bockar du ur den och bockar i den igen.

Det ska tilläggas att, om du stängt av mobilen eller startat om MÅSTE du bocka ur och bocka i den igen

Prova med det och återkom om det hjälpte dig.
    Lycka Till!

3. Nickaa

Nickaa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har samma problem hemma hos mig. (BBB:s 100 Mbit)
    Brukar "starta om" wifi när det händer, men det är inte alltid som det fungerar.
    Känns trist att måsta använda 3g när man har ett fungerande trådlöst nätverk hemma.

4. RogerP

RogerP Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Även jag råkar ut för detta med BBB 24/2 adsl. Får stänga av/sätta på wifi för att det skall sparka igång igen. På jobbet kör vi fiber från telia och där har det aldrig inträffat.

5. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Lite drygvarning...

Tappar internet kontakten?
    Tappar internetkontakten?

:)

6. TobbeWilson

TobbeWilson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis samma problem här med, problemet har kommit efter den senaste uppdateringen av telefonen.

7. onne1951

onne1951 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har inte fått några problem vid senaste updaten,

kör mot en Dlink router (DIR-655) 802.11n, fungerar väldigt bra med DLNA mot Tv´n också.

får 32,66 Mbps download och 10,21 Upload i "Speed Test" appen.

har Bredbandsbolaget 100 Mb :cool:

8. swedish sam

swedish sam Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag köpte en ny HTC Desire HD för en månad sedan, och jag kan inte få det att fungera med min WIFI-anslutning korrekt.

Min Iphone, MacBook, vänners telefoner och bärbara datorer kan alla använda WIFI'n hemma men INTE Desire HD'n.. Jag har varit i kontakt med Bredbandsbolagets tech support och fått både en tekniker att gå igenom min uppkoppling och alla inställninar och även bytt ut mitt Xavi 5671 modem till ett nytt (Xavi 5671A) men min Desire HD'n funkar ändå inte...

Varje gång telefonen går till viloläge efter en stund förlorar det WiFi-anslutning. Skärmen visar fortfarande full anslutning, men jag kan inte gå online, kan inte uppdatera apps eller göra något som kräver en internetuppkoppling. Desire'n visar full signal, visar att jag är ansluten och jag kan se min IP-adress, men det fungerar bara om jag stänger av WiFi och slå på den igen ... Då det fungerar tills nästa gång telefonen går till viloläge ... (10 min +)

Jag arbetar själv som teknisk support så jag är van att kunna fixa saker själv, men nu vet jag inte vad jag kan göra annorlunda än att köpa en annan router. Jag testade telefonen på jobbet och då fungerade den felfritt på jobbets WIFI..

Jag har försökt med: bättre WIFI prestanda, aldrig sätta WIFI i sleep, avinstallerat APP killer, usb debug, och nu även bytt modem och haft tech support killen gå igenom allt. Just nu kör jag luren i 3G hemma, men det var ju inte tanken när jag köpte den.

Har ni någon aning vad det kan vara, eller ska jag byta ut telefonen?

MvH

Samuel

Desire HD (android 2.2)
    Xavi 5671A modeme/routern från BBB
    Bredbandsbolaget 60MB ADSL

9. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER