Tappar kontakt med SD-kort

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Kalabalik, 18 maj 2010.

1. Kalabalik

Kalabalik Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min telefon tappar kontakten med SD-kortet stup i kvarten. Detta innebär bland annat att jag inte kan se katalogen /SDCARD i ASTRO eller andra filhanterare, mina ring- och alarmsignaler (som ligger på SD-kortet) fungerar inte och jag kan inte spara några foton tagna med kameran.

Efter en reboot återfår telefonen kontakten med kortet, men inom ett dygn uppstår samma problem igen. Jag kan väl inte vara den enda som upplever detta? Någon som känner till en fix?

EDIT:
    Jag är tydligen inte ensam: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=672161

Förresten så använder jag SD-kortet som följde med telefonen.

Last edited: 18 maj 2010
  2. hitman

hitman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min med... Fick en död pixel strax efteråt. . Ta ut minneskortet och sätt in den igen, då slutade det strula för mig, men jag rek att du lämnar in den iallafall, den ska inte göra så nått e klart fel.

3. speakman

speakman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Samma här också. Tog ur det och gjorde en diskcheck från PC:n (dosfschk) som förvisso inte hittade något men återkommer med rapport huruvida det har hjälpt.

4. patricho

patricho Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade samma problem, med kortet som medföljde telefonen (och har sett flera trådar här med andra som fått samma problem). Det återkom för mig förr eller senare, trots omformatering av kortet och omstart av telefonen t ex.
    Jag köpte mig ett billigt skruttkort för 129 kr, för att testa om det var nåt med kortet eller telefonen, och det har fungerat felfritt sedan det köptes (ett par veckor sedan nu)...