Tappar kontakt med SIM-kortet

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Irlut, 22 apr 2011.

1. Irlut

Irlut Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Hej.

Jag tycks ha drabbats av ett problem där telefonen tappar kontakt med SIM-kortet. Ibland slutar den helt enkelt att sända till mobilnätet, men visar det inte i telefonen. Man får således upptäcka det "på det svåra sättet". Har jag PIN-kod aktiverad får jag knappa in den, annars verkar den återhämta sig själv. Problemet tycks bara yttra sig när telefonen blir varm, exempelvis när jag använder den en längre period eller när jag laddar den. Så länge jag undviker dessa aktiviteter verkar den fungera prima.

Problemet har funnits både innan och efter uppdateringen till 10b och kvarstår trots hård reset. Jag har också bytt SIM-kort och använd en annan laddare, men det gjorde ingen skillnad. Just nu har jag ryckt minneskortet för att se om det orsakar problemen (enligt XDA-tråden om omstarter).

Är det någon mer än jag som har det här problemet, eller har haft det och löst det?

2. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    561

MINA ENHETER

Jag har exakt samma problem, efter uppdateringen till 10b. Ångrar att jag uppdaterade, kommer aldrig mer att uppdatera direkt när en uppdatering släpps förrän jag sett bekräftelser från andra att det faktiskt förbättrar prestandan. Det verkar snarare ett undantag än en regel. Har du gjort en factory reset?

3. Irlut

Irlut Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Ja, problemet kvarstår.

Jag hade dock problemet även innan jag uppdaterade, så jag tror inte att det har med uppdateringen att göra.

Dessutom verkar det som att problemet nu dyker upp även om telefonen inte används, vilket är sjukt irriterande.

4. hypan

hypan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    jag har samma problem med min har börjat hänt sen ja fick tillbaka den från Anovo Nordic AB

5. Irlut

Irlut Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Efter att ha testat utan SD-kort i ett par dagar kan jag bara dra slutsatsen att det inte gjorde någon som helst skillnad. Det ser ut som att det blir till att skicka in den här på service efter påsk. Trist.

6. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    561

MINA ENHETER

Testa med ett annat simkort. Det löste felet som jag hade

7. Irlut

Irlut Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Som jag skrev i den allra första posten har jag tyvärr redan provat det.

Antar att jag helt enkelt får reklamera telefonen.