Tappar kontakt med simkort, stänger av sig, går inte att starta.

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Yaaru, 12 dec 2010.

1. Yaaru

Yaaru Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

För det första så vill jag säga att ända sedan jag har skaffat telefonen så har den (varje gång jag startar upp den) hängt sig och så får jag vänta tills "Programmet Start har hängt sig bla bla, framtvinga avstängning" (ja jag har det på svenska) och stänga ner det och inte förrän dess så går det att använda telefonen. Eftersom jag väldigt sällan startade om telefonen i början, näst intill aldrig, så brydde jag mig inte och tänkte inte mer på det.

Numera så har jag däremot blivit tvingad till att starta telefonen nästan 3-4 gånger om dagen. Hela tiden så tappar den anslutningen till sim-kortet. Jag blir hela tiden tvungen att slå in pin-kod etc. Så någonting sådant borde det väl vara? Eller är det något mjukvarufel bara? Aja, förutom det så stänger den av sig flera gånger om dagen, även med fullt batteri. Det går inte att få igång igen, på något vis, om jag inte öppnar baksidan och tar bort batteriet och stoppar in det igen, sen startar telefonen.

Jag har haft min Galaxy S i snart 4 månader och har alltid känt mig nöjd med telefonen. Nu vet jag inte alls vad som har hänt med den, jag har inte gjort några installationer av nya os, root eller whatnot utan bara installerat ett par appar och använt den som en rätt amatörmässig användare. Navigon använder jag dagligen för att ta mig till och från arbetet p.g.a. arbete ute hos kunder. Men nu kan jag inte ens använda det p.g.a dessa fel.

Ska kontakta support på telefon så fort jag får möjlighet... men min egen telefon går ju inte ens att ringa ifrån numera eftersom den stänger av sig. Mail har jag inte fått svar på än, sånt tar ju fanimej flera veckor.

Det jag undrar är ifall någon har samma problem, liknande problem eller/och en möjlig lösning. Annars får jag vänta och se vad support säger. Förväntar mig väl egentligen ingenting annat än att de säger "skicka in den till service". Så jävla surt bara eftersom jag behöver telefonen varje dag till jobbet.

2. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

ej haft liknande problem på mina telefoner.
    tyvärr skulle jag nog skicka in den.

kan du inte få en lånetelefon medans du skickar in den?
    eller har du ingen gammal telefon som du kan använda, alternativt köpa en 300kr telefon under tiden?

3. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Händer samma sak med sim kortet om du använder ett annat sim? Kan sim kortet som är dåligt också.

Att du får FC vid varje uppstart låter som mjukvaruproblem. Uppdatera luren till 2.2 kanske hjälper? Du använder programmet Kies som du kan ladda ner från Samsungs hemsida. Finns även en guide där som visar hur du ska gå till väga.

http://www.samsung.com/se/mobile_services/upp.html

Det kan vara värt att prova innan du skickar in luren, funkar det så slipper du ju bli utan telefon när den är på reparation.

4. Yaaru

Yaaru Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för länken, ska testa det på en gång att uppdatera luren.

5. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    De framgår inte ifall du gjort en fabriksåterställning i din försök att få problemet löst. Det är en god idé att göra det också innan man skickar in luren någonstans.

Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000

6. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Det glömde jag, fabriksåterställning kan räcka. Notera att allt du lagt in i luren försvinner om du fabriksåterställer, så gör backup om det är nåt speciellt du vill spara.

7. Yaaru

Yaaru Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fungerar utmärkt nu, gjorde en uppdatering bara och vips så strular den inte alls. Tack så mycket för hjälpen! :)

8. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

skönt att höra :)