Tappar minne

Discussion in 'Galaxy S' started by zampa, Aug 27, 2010.

1. zampa

zampa Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hallå där.

Har en liten undran. Är det bara jag som har problem med att min telefon tappar "Availabe Memory" Hela tiden. Min telefon startade jag om i förmiddags och hade då ca 150 mb. Nu ca 10 tim senare ligger den under 100 mb. Även fast jag dödar tasks i ATK så får jag inte tillbaks ursprungsminnet.

Efter ett par dagar så ligger den runt 70 mb och laggar till tusen. Är det en root som behövs för att fixa laggen och minnesförlusten?

Tack på förhand

2. tanner

tanner Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Well, minnet används ju av applikationerna som du använt. Och de kan ligga kvar där om utrymme finns för att snabba på processen lite nästa gång de startas.

Har du ändå 100 ledigt är det bra tycker jag och telefonen fungerar bra. Värre när man kommer ner mot 50.

Skaffa tex Automatic Task Killer, http://www.appbrain.com/app/biz.stachibana.TaskKiller
    eller liknande och kör den på optimal eller aggresive om du känner att du vill frigöra mer. Eller kanske allra helst skaffar du Autokiller (http://www.appbrain.com/app/com.rs.autokiller) och kör i aggresive.

Last edited: Aug 30, 2010
  3. zampa

MINA ENHETER

Tack för ditt svar.

Nu har jag provat att köra med Automatic task killer och efter ett par dagar får jag samma resultat, nu ligger telefonen på ca 73 mb ram och har då varit igång i ca 2 dagar.
    Jag dödar allt som inte används för att testa om det är några appar som drar minne, men de verkar nästan vara en systemprocess som kanske "slukar" minne. Nu spelar det ingen roll vad jag "dödar" för då ligger den stadigt kvar på ca 73 mb.

Prova att göra en backup och göra en systemåterställning, eller vad tror ni? Vet inte om jag är super sugen på att roota mig tele.

4. Rongden

Rongden Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Så hade jag också, det blir så ifall du aldrig startar om mobilen, för mig fick jag tillbaka precis lika mycket som vanligt efter en vanlig omstart, så prova det ifall du inte gjort det.. Så jag startade bara om den 1 gång per dag så var det lugnt sen :)

5. zampa

MINA ENHETER

Jo om jag startar om så funkar det som vanligt, men man ska ju kunna ha en telefon igång ett par dagar utan att starta om. Polarn har också en SGS, den ligger på 150 mb som den ska göra och den har varit igång sedan tisdags...

6. poipoi

poipoi Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har han appar osv installerade då? Min ligger mellan 70 - 100 MB och jag har inte startat om min mobil på 3 veckor nu..

7. zampa

MINA ENHETER

Ja det har han. Vad sägs om en systemåterställning och se ifall det hjälper eller har det ingen betydelse?

8. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har 275 av 326 ledigt och startade om luren för någon vecka sedan, tror det är något allvarligt fel på min lur då den inte laggar (aldrig gjort) eller fryser, 3-4 dyngs batteri och alltid hittar kies. ska fan ladda ner mytracks och gå ut och testa gps´n är där inget fel på den får jag fan nog lämna in den på reperation.

Edit kör ingen autokiller el liknande

9. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

eller så ger du den till mig? ;) haha

nej jag behöver den inte, har också fått ett sånt ex, den funkar helt perfekt med allt från gps till lagg :)

10. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Måste vara Måndags exemplar :)

11. gazab

gazab Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
    Arbetsminnet är ju faktiskt till för att användas. Men med originalinställningarna kan tyvärr minnet bli lite väl lågt och det kan kännas lite segt. Task killers som dödar alla processer är inte att rekommendera. Använd hellre Autokiller (http://www.appbrain.com/app/com.rs.autokiller) och ställ om värdena för när Android själv ska döda processer. Värdena för Aggressive funkar bra för mig.

12. zampa

MINA ENHETER

Hallå. Jag har nu hittat problemet och det är Samsungs egna system som har slukat massor med minne, telefonen är snabbare och jag har konstant över 120mb minne. Jag kör med autokiller som ett komplement för att hålla koll på minnet. Jag kör dessutom med Launcherpro beta och det var när jag bytte som telefonen blev snabbare och lagga mindre.

13. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Vilket skönt inlägg bland all tandagnisslan :D

14. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

RAM som inte används är slösad RAM.