Tappar mobiltäckning

Diskussion i 'Xperia neo' startad av tokani, 27 januari 2012.

1. tokani

tokani Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Min neo tappar ofta mobiltäckning, varannan dag eller så. Det skulle ju vara ok, men problemet är att den inte hittar tillbaka själv. Ibland funkar det med att jag sätter den i flygplansläge fram och tillbaka så funkar det igen. Men ibland måste jag starta om telefonen för att få täckning igen.

Vad jag pratar om är alltså att jag får den gula varningstriangeln och man missar samtal och sms.

Nån annan som upplever samma problem?

Jag är på version 4.0.2.A.0.42 och det har nog varit så här även innan uppgradering har jag för mig.

2. bradar

bradar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Jag hade testat ett annat simkort, för att se om problemet kvarstår. Alternativt återställa mobilen. Fungerar inte det, får du nog lämna in mobilen.

Jag har själv haft lite strul med 3g (halebop), dock har 2g fungerat.

3. tokani

tokani Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tack! Men är det troligt att sim-kortet skulle påverka att den inte hittar tillbaka. Jag kan tro att det kanske påverkar vilken täckning man har, beroende på operatör, men den ska ju hitta tillbaka när det finns täckning. Det gör inte min.

Jag drar mig för att lämna in den. Jag är tveksam till att de gör annat än att återställa. Återställning är ju så jobbigt, man måste installera alla program igen, eller?

4. bradar

bradar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Hör med din operatör om det finns fler med samma problem i ditt område. Det finns olika backupprogram till Android. Är din telefon rootad kan du göra en fullständig backup, annars blir det nog till att återställa vissa saker manuellt.

5. tokani

tokani Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ja, titanium backup ska jag prova vid tillfälle.

Jag kom att tänka på en sak. Som jag minns det är det bara hemma jag har problem. När jag är hemma har jag keyguard av, när jag är borta har jag keyguard på. Jag använder tasker att slå på och av keyguard. Nu provar jag att alltid ha keyguard på och hittills fungerar det. Tidigare idag råkade jag ut för problemet 2 ggr på några timmar. Får se hur det går.

6. tokani

tokani Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nu har det slutat strula. Det var tasker som har problem med Keyguard.

Sent from my MT15i using Tapatalk