Tappar mottagning

Discussion in 'Atrix' started by Crozz, Oct 7, 2012.

1. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har senaste året haft problem med att jag förlorar mottagningen. Ibland hjälper det med att starta flygplansläge och återgå men det säkraste alternativet är att starta om telefonen.

När jag hade Motorolas officiella Gingerbread så kunde jag få meddelandet "SIM #2 not allowed" och så kunde jag varken ta emot/skicka sms eller ringa. Nu när jag har Epinters CM10 så försvinner ibland mottagningen vilket gör att sms kan bli försenade med flera timmar när jag misstänker att mottagningen är stängd.

Jag har Tele2. Kan det vara baseband-versionen (N_07.01.05P) eller SIM-kortet som ger vika?

2. KlasF

KlasF Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade en hel del sådana problem med min Atrix. Så den fick åka fram och tillbaka på service tills jag lyckades reklamera den efter 4 inlämningar. Det blev lite bättre när dom bytte bakstycke, men då fick den för sig att reboota spontant lite nu och då.

3. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det låter inte särskilt bra, hade hoppats på ett mjukvarufel.. Får hålla tummarna för att det går att lösa!

4. no1daag

no1daag Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade samma fel i senaste uppdateringen av epinters ROM så jag gick tillbaka till den senaste versionen som jag hade och som fungerade så fungerade det bättre igen. Tror att det är något med FastDormancy som krånnglar . det har varit uppe flera gånger tidigare.