Problem: Tappar mottagningen (4.0.2, Telenor)

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Pelleponken, 19 apr 2012.

1. Pelleponken

Pelleponken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har bara haft min GN i ett par veckor men märker att den tappar mottagningen rätt ofta. Har läst här att en del fått problem efter 4.0.4, men jag kör fortfarande 4.0.2 och har liknande problem. När staplarna blir grå så tappar jag inte bara synkningen med gmail, jag kan heller inte komma ut på nätet eller synka mot jobbets exchange. Jag kan dock ringa och ta emot/skicka sms. Förut har det löst sig med att jag satt telefonen i flight mode och sen tillbaks, men det senaste måste jag starta om telefonen för att få den ansluten igen. Har Telenor.
    En annan sak som stör mig är att långa samtal har en tendens att brytas. Alldeles nyligen satt jag i telefon i ca 35 minuter och hade två avbrott på den tiden (den andra personen satt på en fast telefon så det borde inte vara där problemet låg).
    Nån annan med liknande problem?

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 405
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Testat att uppdatera? Det kan ju faktiskt vara en hjälp för dig. Annars är det bra om du testar ditt simkort i en annan telefon, funkar det utan problem där - testa ett annat i din telefon.

Funkar ditt simkort i en annan telefon utan några problem som du beskriver?
    Funkar ett annat simkort i din telefon utan att du tappat kontakten på det sätt som du beskriver?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

3. Pelleponken

Pelleponken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Uppdatera till 4.0.4? Jag har testat att nolla Ramverk för tjänster utan framgång. Är inte så sugen på att göra nåt större ingrepp i telefonen då det är en företagstelefon.

Det var som sagt inte så länge sedan jag bytte mobil och på min HTC DHD hade jag inte dessa problem. Men i samband med bytet av telefon så byttes även abonnemangsavtalet, dock fick jag behålla sim-kortet.

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 405
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ja uppdatera till 4.0.4, vill du inte det, testa ditt simkort i en annan och ett annat simkort i din för att utesluta problem. Det kan nämligen vara så att ditt simkort slutat fungera plötsligt av oförklarliga skäl. Det händer. Det kan även vara något med din telefon, men visar det sig att det är simkortet det är fel på så ska du kunna få ett nytt skickat utan kostnad av operatören, Telenor?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2