Problem: Tappar mottagningen

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av n0z, 6 dec 2012.

1. n0z

n0z Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min S3á har börjat tappa mottagningen ofta. dvs flera gånger om dagen de sista veckorna. Det serut som att luren fungerar men det går inte att ringa och inte att bli nådd heller. Det man kan känna igen det på när detta händer är att det varken står H+, H, 3G eller G bredvid signalstapeln. Gör man en omstart så fungerar allt igen. Det känns som om dethär problemet dökupp efter senaste uppdateringen.

Kör med Tele2.

Det är extremt irriterande problem, är det någon annan som haft detta och lyckats lösa det?

2. FrozenWithin

FrozenWithin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    203

MINA ENHETER

Har kanske inte exakt samma problem, inte så att telefonsamtal bryts vilket jag hade mycket problem med i somras. Däremot tappar den då och då 3G och det på H vid surf nuförtiden (fast jag inte flyttat mig). Den tappar också Wifi titt som tätt under samma surftillfälle (tex hemma) vilket jag stört mig på senaste 2-3 dagarna. Nån som har svar till oss två vad våra problem kan bero på? :)

3. n0z

n0z Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Exakt den bryter inte samtalen men i idle tappar den mottagningen.

4. n0z

n0z Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Luren brakade ihopp helt tillslut och man fick bara upp felmeddelanden oavsett vad man gjorde med den.

Så nu är "lurfan" i kista på operation och ligger på uppvaket nu. Hoppas, hoppas att luren börjar fungera som den ska.

Synd med allt strul på en annars bra lur.

Last edited: 18 jul 2013