Problem: tappar nät

Diskussion i 'Xperia V' startad av dumburken, 31 jan 2013.

1. dumburken

dumburken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, har länge haft problem med att min xperia V tappar mottagning när jag startar olika appar som bland annat Wi-Fi och navigation. då blir jag tvungen att stänga av nätet eller sätta den i flygplansläge igen så funkar det ett tag. prövade även ett tag att byta till enbart GSM nät i inställningar men tyckte inte det blev någon förbättring. Någon som har samma problem eller kanske vet vad detta kan bero på, använder telenor som operatör.

tack på för hand!

2. Stryc9

Stryc9 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har också samma problem men det tycks inte ha med någon app- eller funktionsstart att göra. Ibland så blir där bara ett rött kryss. Hade min telefon på rep för SoD under vilken de uppdaterade den och efter det hade jag detta nätproblem. SoD-problemet kvarstod, förstås

3. kmk

kmk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har också detta problem, även jag använder telenor som operatör. Inträffar minst en gång om dagen nu sedan senaste uppdateringen som rullade ut för kanske en vecka sedan.

4. braxen11

braxen11 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Prova att ta bort alla apn under åtkomstpunktsnamn! Jag har krabbat med min sedan uppdateringen till JB! Inställningarna på telenors hemsida funkade inte! Nu har jag tagit bort apn inställningarna och satte på wifi o valde hamta internetinställningarna på nytt!
    Hitils har det funkat,vet inte om det är telenor eller telen som strulade till det!