Fråga: Tappar nätet efter ny rom

Diskussion i 'Galaxy S4 - ROM-filer och utveckling' startad av sparwen, 9 jan 2014.

1. sparwen

sparwen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en Samsung S4 som jag har kört google edition på, när jag la in den romen så körde jag även en fix för 4g, någon modem-fix.

När jag sedan la in google edition kitkat så tappade telefonen täckningen då och då. Läste då att en modem-fix skulle fixa även det.

Men då telefonen skulle säljas la jag ist in en rom byggd på stock. Nu kvarstår felet.

Tänkte nu lägga in stock, frågan är då, kommer felet kvarstå så jag måste göra nån modem-fix igen och vilken isf?

2. grahen

grahen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

samma problem

Halloj!

Har precis samma problem, tappar mobiluppkopplingen hela tiden. Drar en jäkla massa batteri på detta sätt.

Problemen började redan med att jag uppdaterade till 4.3, men dom blev ännu mer frekventa nu när jag la in Omnirom KitKat 4.4.2, vetifasen vad man skall ta sig till.

Hade det inte varit för just att den tappar täckningen precis hela tiden så hade uppdateringen till kitkat varit väldigt bra eftersom luren i övrigt känns rappare.

Någon som har ngt tips på modemversion eller ngt annat som man borde dra in? Eller är det helt enkelt att starta processen att reverta hela skiten till stock med allt vad det innebär för att göra ett serviceärende av det? d v s lämna in den.

Har Tele2 som operatör.

3. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 112
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Det här många gånger om här på forumet. Sen står det oftast i rom-skaparens tråd, det gäller att läsa på lite grann själv också :)
    Men iaf, ni måste flasha rätt modem filer till era rom's.

4. grahen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

youpps, men...

jo, började ju precis kika på det här med flashning o sånt idag, och skulle väl lästa på ytterligare innan man faktiskt genomförde flashandet. Lyckades ju få 0x1 på Know warranty nu. :(... men kanske inte är så farligt ändå.

Ingen aning dock om hur man hittar rätt version till modemet. Den som följde med Omnirom och som också pekas ut som senaste av sammobile funkar inge vidare.

5. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 112
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Nu när du har knox så är det absolut lättaste sättet och flasha rommar med att börja med stock rommen som den tänkta custom rommen baseras på. Flasha tex nu den senaste FNA5 stock rom och sen en custom rom som baseras på samma bas, tex Omega v21. Då får du rätt prylar från start.

6. Lunatico

Lunatico Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111

MINA ENHETER

Jag flashade in Jamals 4.4.2 Kitkat som och hade samma probelm som du, löste det med att flasha in I9505XXUEML6_MODEM .

7. grahen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ait, skall testa den också, fick in mk8 och det blev betydligt mer stabilt.

Timpaa: ingen dum idé skall nog prova det ngn gång :), men nu funkar ju telefonen igen och är användbar så jag väntar nog ett litet tag innan det blir omflashning.

Danke sehr för hjälpen!

8. grahen

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

AAAAH, trodde att allting var frid och fröjd, men så under dagen idag har jag haft problem med att batteriet har dränerats, dock hade jag uppkoppling hela dagen.

Men så hittade jag en app som låg och lurade i vassen och drog cpu enligt batteriindikatorn.

När så denna dödades och avinstallerades så återkom problemen med tappat nät.. Har testat ML6 också nu och den funkade inte heller.

Du sa ngt om att man skulle utgå från någon viss stock och sen lägga in custom om man ville det.

Har läst lite lite om det här och är lite skrajsen för att bricka luren om jag lägger in något som är stock eller liknande nu när efusen har triggats. Eller har jag fattat helt fel?

Skulle det till exempel vara idé att dra in: I9505XXUEMKF_I9505OXXEMK4_NEE.zip som skall vara den läckta kitkat från Samsung. Vågar inte prova.

9. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Jag har kört den i några veckor med alla nya CM 11. Funkar helt utan problem. Inte ett enda fel!

Edit: har kört CM 10.2 och 11 i en månad nu och har inte haft en enda omstart. Vet inte om det är tur eller skicklighet?

Last edited: 22 jan 2014
  10. Lunatico

Lunatico Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111

MINA ENHETER

Du borde prova Jamals 4.4 kitkat med ML6 modemet som jag tipsade om, funkar klockrent nu...2 dagar och 16H med 1.40min på skärmtid och 38% batteri kvar är inte helt fel.