Tappar nätverk, men ändå inte

Diskussion i 'Allmänt' startad av spengo, 27 mar 2011.

1. spengo

spengo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag har en ny HTC Gratia, min första Android. Om jag kopplar upp mig på mitt Wi-fi och sen inte använder telefonen på typ 30-60 minuter så "tappar" den nätverket. Grejen är bara det att det står att telefonen är ansluten - men jag kommer inte in på några sidor eller appar som behöver nätet. Det är inget fel på själva wi-fi:t, jag kommer ut med min bärbara dator, men det är nåt skumt med telefonen, eller har jag någon felaktig inställning?!

Det störiga är att telefonen inte ens väljer att gå ut på 3G när detta händer eftersom den tror att den kör via wi-fi. För att lösa problemet räcker det att jag kopplar bort mig från wi-fi:t och ansluter igen direkt. Då fungerar det utan problem till det att jag lägger ifrån mig telefonen igen i typ 30-60 minuter.

Fel på luren??

2. Dreamtears

Dreamtears Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    har du testat att starta om mobilen om det funkar sedan? många fel på lurarna försvinner ofta när man startar om mobilen, då de är lite som datorer och precis som datorer så kan de bli trötta efter ett tag och behöver startas om

3. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Stängt av inställningen att telefonen kopplar ifrån wifi efter ett tag när skärmen släckts? Finns under Settings -> Wifi & networks -> Wifi Settings -> Advanced -> Wifi sleep policy.