tappar samtal

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av vetten, 1 juni 2011.

1. vetten

vetten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Hej alla arc!
    Har problem med att min arc med telia abbo tappar samtal ganska ofta vilket är irriterande då man får ringa upp igen. I för sig haft det förut på min w995 så jag vet inte om simkortet kan vara slutkört. Ringer mycket ca 50-100 samtal om dagen både in och ut. Har märkt att arcen tappar oftare än min gamla w995 gjorde. Nån mer som märkt av detta? Ska prova byta ut simkortet nästa vecka och se om det hjälper.

2. Zodde

Zodde Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nu ringer jag inte så mycket men sen luren släpptes så har jag bara tappat ett samtal. Så jag upplever inte detta.

3. vetten

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Synd att tillverkarna idag på smartphone glömt bort det faktum att det är i grunden en telefon som man egentligen använder för att ringa med och jämför man dagens smarta mobiler med de gamla så tar det mer tid och är krångligare att få i väg ett samtal. Röststyrning på olika språk tex svenska vore guld värd för att underlätta. Hoppas det kommer framöver. Ibland längtar man tillbaka till de gamla mobilerna när dessa smartphones laggar. Tappar samtal gör min arc i varje fall oftare än mina gamla mobbar.

4. bfly

bfly Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Det finns en "avgiftsbugg" som samtliga operatörer lagt med på simkorten, eftersom man som allt som oftast inte betalar någon minutavgift så tar de i stället igen det på drösvis med uppkopplingsavgifter :innocent:

5. filipwiberg

filipwiberg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Min lur tappar också samtal. Fast inte lika mycket som min förra Google Nexus One...

6. pj87

pj87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Min tappar samtalen med lite då och då :( har funderat på om man råkar komma åt "lägg på" knappen på displayen men får det även med HS

7. Concha

Concha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Kan vara 3G/GSM nät-valet som spökar, om det bryter när du är på rörande fot, tex körning. Jag har ställt in telefonen på GSM endast just för att inte tappa samtalen när jag kör, fungera mycket bättre. Man tappar dock lite på datahastigheten men det stör inte mig så värst. Både hemma och på jobb har vi trådlös uppkoppling. Sen kan det också bero på att det var ett tag sedan som telefonen startats om/stängts av. Sony Ericsson rekommenderar att man startar om deras smartphones (arc och play) en gång om dagen för så optimal upplevelse som möjligt, (Står i anvisningarna till resp modell)..

8. Stafford

Stafford Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Min tjejs Arc tappar oxå samtal några gånger i veckan !

Detta känns väldigt märkligt och framför allt jävligt irreterande när man pratar med henne !

Tror ni det är någon bugg som kommer fixas i någon uppdatering ?

För inte kan det vara så som bfly skrev, att dom lagt in någon bugg på simkorten för att få med uppkoplings avgifter ?

9. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Jag har tappat ett samtal, det var igår under åskstormen här i södra småland, blixten slog ner c:a 100m bort och då tappade jag mitt första samtal sedan jag fick min Arc.

Kan ha något med vädret att göra i mitt fall dock ;)

10. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Har tappat två samtal sedan jag köpte min på lanseringsdagen. Båda gångerna har det varit när jag pratat med min far. Aldrig hänt annars så tror det var telefonen sätt att låta mig slippa höra mer av hans snack. :-D

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

11. vetten

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Har nu i måndags bytt mitt simkort och har inte efter det tappat några samtal tycker även att mottagningen blivit bättre vid samtal. Kanske är så att man ska byta simkort efter ett par år eller så.

12. reiman

reiman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    har tappat samtal ett par gånger och endast när jag pratat med min kompis på hans iphone 4. android vs ios hat på g?

13. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Klart som fan...!!

Efter man har ringt upp en iFån med sin kära Android.... Då måste du ge telefonen extra mycket kärlek...
    Det är en väldigt traumatisk händelse att behöva kommunicera med en iFån ;-)

14. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Antennagate obviously ;)

15. jonnyloke

jonnyloke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag tappar en hel del samtal varje dag,ibland fortsätter jag höra den jag pratar med men motparten hör inte mej??...varit i kontakt med min operatör, Tele2 som ska kolla upp om det är något fel hos dem.

16. PeatDroid

PeatDroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    One Plus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    One Plus 6
    Tappat några samtal med min Arc, men min sambo har en Neo och den tappar flera ggr per dag. Känner mig som en dålig sambo eftersom jag tjatade och tjatade att hon skulle köpa en Neo..:innocent:

17. manchal

manchal Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

NEO och tappat samtal

Hej,

Haft nu Neo i någon vecka och tappar otroligt många samtal och data fungerar skit dåligt. Trodde först att det kan vara täckning.

Men haft iphone4 som fungerande klockrent både data och samtal.

Har även uppdaterat telefon till 2.3.3.

men känns som någon förslog att byta ut sim kort men låter konstigt då jag bytte till iphone tillbaks så har jag full täckning.

Tyckte när iphone kom i början så var det mycket tjat om täckning.....

Kör vidare med iphone tills jag skaffar nytt sim och återkommer med resultat.

//manchal

18. vetten

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Som jag skrev så bytte jag simkortet. Telia killarna som jag handlar av sen många år gav mig ett nytt då de sa att det kunde hjälpa då man haft samma simkort i några år. Det är nog lite av en förbrukningsvara beroende på handtering och hur många samtal sms mms man skickat. I mitt fall blev det bättre sen vet man ju inte om simkortet var smutsigt eller inte gav bra kontakt etc. Värt o prova gratis byte i varje fall hos telia.