Tappar service på min Desire(begränsad åtkomst)

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av brollann, 30 januari 2011.

1. brollann

brollann Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Antingen så strular Telia för mig men inte hos polaren som bor en trapp upp:mad:.
    Ikväll tappade mobilen kontakten med Telias mobilnät och 3g nätet mitt i allt.
    Den kommer tillbaks ibland men går inte att ringa till eller ifrån trots det står att den är ansluten till Telia 3g sen blir det begränsad åtkomst igen och så håller den på?
    Den började så nu ikväll och jag har ringt med det tidigare idag.
    Jag har haft inne den på rep hela sommaren totalt 8-9v(2 gånger) hos Anovo/onoff/posten innan de bytte moderkortet och den har fungerat utmärkt sedan dess, vill verkligen inte börja med samma visa igen då jag faktiskt behöver min mobil dagligen och känner inte för att lämna in den igen.
    Någon som vart med om liknande och gick det att lösa utan att skicka in till praktikanterna på Anovo?
    Jag har ett nytt Simkort sen i somras så tror inte det är pga det och den är inte rootad eller liknande.

2. c0aster

c0aster Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan du på något sätt bekräfta att det inte är Telia som har problem? Har din kompis också Telia? Är det bara du med Telia som tappar kontakten? Vad har din kompis för telefon? Har ni andra tjänster från Telia såsom bredband? fungerar dom? Om inte känns det som ett hårdvarufel.
    Mer info helt enkelt.

3. brollann

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Polaren har Telia men har har en LG Optimus one och nej inga fler tjänster av Telia då BBB finns här(inte för att jag förstår vad bredband om det inte är mobilt har med saken att göra). Nu har jag låtit den vara över natten och har samma problem kvarstår så jag tror det är HW fel. Ska testa en hard resett och hoppas det hjälper annars blir det att ta kontakt med Onoff igen.... pust och stön.

4. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Testa att gå in i Inställningar --> Trådlöst och Nätverk --> Mobilt nätverk --> Nätverksoperatörer --> Välj Automatiskt.

5. brollann

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Testade det, inget som hjälpte då den tappade täckningen och det inte gick att söka för en stund, men den hittar ju alltid tillbaks sen så är rätt säker det är HW fel nu.
    Körde en hård resett, samma sak... aja får helt enkelt köra med min SE T68 och skicka in HTC:n igen, orkar inte köpa en till som jag gjorde i somras under tiden iofs fick jag testa Samsung galaxy s.
    Tack för tipsen iaf.

6. accagas

accagas Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

7. brollann

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Mjo sett den och då jag bor i norrbotten var det min första tanke, men jag har bra täckning med min SE T68 från stenåldern:)

8. Bumling

Bumling Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är inte fel på din telefon för jag har en likadan min syster har en wildfire och pappa har en galaxy s och alla har samma fel och det blev fel på dem vid samma tillfälle som din. Men om du går in i Inställningar --> Trådlöst och Nätverk --> Mobila nätverk --> och ändrar Nätverksläge till "Endast GSM" så kan du ringa och skicka sms och och surfa via edge tills de har lagat felet.

brollann gillar detta.
  9. brollann

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Se på fasen det fungerade, tackar:)

10. Bumling

Bumling Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

11. inact_0043

inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Exakt samma problem här, var också orolig i ett tag. Har Halebop men de går ju i telias nät så. Blev lite rädd att det var fel på telefonen eftersom jag vill inte vänta 5 veckor för att få tillbaka i sämre skick! :/