Problem: Tappar signalen med Telia?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av HadEs, 27 maj 2012.

1. HadEs

HadEs Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har ett problem som är väldigt störande vad det gäller signalen till Telia.
    Min SGS 2 fungerar mer eller mindre som en hemtelefon. Så fort jag går utanför lägenheten sjunker eller rentav försvinner all signal med telia. Vilket resulterar i att jag varken kan nå någon via samtal/sms/mms/internet och kan inte bli nådd av någon. Och så fort jag kommer hem så får jag bra kontakt förutom på toaletten där den är något sämre men fortfarande bra.

Problemet uppstod efter jag fått hem den efter service då dom bytte USB-kontakten och uppdatering. Jag har kollat alla inställningar och dom är rätt från Telia. Så har inget med det att göra. Jag har även bytt SIM-kort, då blev det något lite bättre. Men fortfarande svårt att hitta signal utanför lägenheten.

2. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium

Har du kollat om Telia har några driftstörningar där du bor?

3. HadEs

HadEs Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inget större, har varit såhär i en vecka ungefär. och ingen annan har ju liknande problem utav dom som har Telia i min omgivning heller. Oavsett om det är av modell SGS 2 eller något annat.

Känns som dom kan ha glömt någon kontakt eller något gick sönder när dom bytte USB-kontakten?

4. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Skynda dig tillbaka till affären och berätta att den hade dålig mottagning när du fick tillbaka den från service. Jo jag vet att det är surt, och du förmodligen får vara utan din ögonsten bättre halvan av sommaren. Men du är inte den första som fått elektronik förstöd på serviceverkstäderna. Mina erfarenheter är en LG 2X som var så trasig att affären tog tillbaka den efter service. Har även en Asus Eee PC som kom tillbaka med mosad hörlurskontakt och tangentbord som trillade ur om man vände datorn.